رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:در سال گذشته ۸۰ مرگ نوزاد داشتیم که ۲۰ نفراز فوت شدگان براثرناهنجاری‌های مادرزادی بوده که قابل شناسایی است وآمارمرگ و میر نوزادان در این شهرستان نسبت به نرم کشوری بالاست.

دلایل عجیب مرگ نوزادان درتربت جام

 افکار در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی افزود: بیش از ۵۰ درصد مرگ نوزادان به دلیل نارسی بوده واز هرنوزاد در ماه یک نفر فوت می‌کند و تربت جام بیشترین زادو ولد را در سطح کشور دارد.


وی گفت: برای پیشگیری از مرگ و میرنوزادان مادران بارداربابیمه روستایی در تمام نقاط منطقه دو نوبت سونوگرافی می‌شوند و در مدت چهار ماه بیش از ۳۶۵میلیون تومان هزینه شده و الان برای ادامه سونوگرافی مادران باردارمشکل اعتباری داریم.

ریس دانشگاه علوم پزشکی تربت جام با اشاره به بیماری تالاسمی در منطقه گفت: به لحاظ آماری تربت جام سومین شهر استان از نظر تعداد بیماران مبتلا به تالاسمی است و این بیماری خانواده‌ها را نا توان و هزینه‌های هنگفتی بر دوش آنان گذاشته است.
 فرماندار تربت جام هم در ادامه جلسه گفت: امنیت سلامت جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است وشورای سلامت یکی از مهمترین جلسات شهرستان است لذا مدیران باید شخصاشرکت کند.

مرتضی حمیدی افزود: مدیران اجرایی در جهت توسعه سلامت جامعه و رفع چالش های این حوزه با همدلی کارها را دنبال کند.

در پایان جلسه مدیران اجرایی با امضای پیمان نامه متعهد شدند برای سلامت خود، کارکنان، ارباب رجوع و خانواده ازهر گونه استعمال دخانیات در محیط اداری جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.