لغو سومین بازی تدارکاتی تیم ملی در مسیر آماده سازی خبر نگران کننده ای بود که اعضای کادر فنی را به شدت دچار چالش کرد.

تیمی حریف مردان کی روش نمی شود!

کارلوس کی روش که پیش از بازی با ازبکستان به دلیل همزمانی بازی های لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته بود از تمامی نفرات مد نظرش در اردوی آماده سازی تیم ملی استفاده کند، بنا داشت در چهار دیدار تدارکاتی پیش از جام جهانی نقشه تاکتیکی خود را برای سه دیدار مرحله گروهی جام جهانی 2018 به خوبی پیاده کند اما پس از دو بازی برابر ازبکستان و ترکیه در شرایطی که او و همکارانش خود را برای دیدار با یونان آماده می کردند خبر رسید که یونانی ها از انجام این بازی منصرف شده اند و بنا دارند قید حضور در این دیدار تدارکاتی را بزنند.

■ پشت پرده لغو نبرد با یونان
البته مدیران فدراسیون فوتبال بلافاصله پس از اعلام نظر دبیرکل فدراسیون یونان مبنی بر لغو این بازی مدعی شدند قرارداد منعقد شده و امکان لغو این بازی وجود ندارد. اما یونانی ها با طرح دو موضوع لغو این بازی تدارکاتی را قطعی دانستند. نخستین دلیلی که یونانی ها بیان کردند مشکلات سیاسی و دیپلماتیک آنها با ترکیه بود، آنها با استناد به این که با ترکیه دچار چالش دیپلماتیک و سیاسی هستند اعلام کردند به هیچ وجه در استانبول به میدان نخواهند رفت. 
یونانی ها در گام دوم وقتی با اصرار ایرانی‌ها رو به رو شدند که این بازی باید انجام شود، اعلام کردند حاضرند کلیه هزینه های اقامت تیم ملی و سفر کاروان ایران به آتن را پرداخت  کنند ودر خانه برابر آنها به میدان بروند اما این اتفاق هم با یک چالش بزرگ همراه بود. چون طبق قرارداد فدراسیون یونان کلیه بازی های تیم ملی این کشور بایستی در شرایط خاص تبلیغاتی انجام شود به این ترتیب که کلیه تبلیغات محیطی دیدارهای تیم ملی این کشور در اختیار یک شرکت تولیدکننده مشروبات الکلی بود. از این رو ایرانی ها زیر بار این شرط جدید یونانی ها نرفتند تا بازی پس از کش و قوس های فراوان لغو شود.

تعلیق بی فایده
با این حال فدراسیون با پیش دستی در این ماجرا مدعی شد که کلیه فعالیت های خود را با یونان به حالت تعلیق در خواهد آورد اتفاقی که نه تنها سودی برای فوتبال ایران نخواهد داشت بلکه نشان از ناتوانی فدراسیون در پذیرش ضعف خود در انعقاد قراردادهای حرفه ای داشت .

ناز کوزوو
با لغو این دیدار به دلایل عجیب و غریب از سوی یونانی ها فدراسیون فوتبال کوزوو را جانشین یونان کرد.بازی تدارکاتی تیم ملی ایران با صد و پنجاه و دومین تیم جهان در رنکینگ فدراسیون جهانی با انتقادهایی رو به رو شد اما در نهایت کادر فنی رضایت به انجام این بازی داد اما در اوج ناباوری این دیدار کمتر از بیست و چهار ساعت از سوی فدراسیون فوتبال کوزوو لغو شد به این دلیل که کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران خواستار بازی پشت درهای بسته بود اما طرف مقابل به بهانه این که حاضر نیست چیزی را از هواداران خود پنهان نگه دارد زیر بار این مسئله نرفت تا به این ترتیب بازی با تیم صد و پنجاه و دوم جهان نیز لغو شود.

لیتوانی لغو نشود؟
با لغو این بازی انتقادها در محافل خبری از مدیریت فدراسیون فوتبال اوج گرفت تا حدی که منتقدان با کنایه از ناتوانی فدراسیون پنج ستاره در یک برنامه ریزی ساده برای انجام بازی های تدارکاتی تیم ملی به شدت انتقاد کردند اما انتقادها هیچ ثمری نداشت تا تیم ملی بدون بازی تدارکاتی مجبور به ترک استانبول و سفر به مسکو شود. حالا فقط یک دیدار دیگر برای شاگردان کارلوس کی روش باقی مانده است تا وی با انجام سه بازی تدارکاتی پا به مسابقات حساس جام جهانی بگذارد. کی‌روش برای شناسایی آخرین ترکیب خود فقط دیدار با لیتوانی را پیش رو دارد که این دیدار در مسکو پشت درهای بسته برگزار خواهد شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.