قدس آنلاین: هم‌زمان با ایام ارتحال بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران، آثار موزه‌های آستان قدس رضوی با محوریت امام خمینی(ره) معرفی شد.

رونمایی از آثار موزه‌های آستان قدس رضوی با محوریت امام خمینی(ره)

به گزارش قدس آنلاین، رییس اداره پژوهش و معرفی آثار، ضمن اشاره به آثار موجود در موزه آستان قدس رضوی با محوریت امام خمینی(ره) ابعاد مختلف آن را معرفی کرد.
جواد فرهمندنژاد گفت: تابلو قلم‌زنی و جُنده کاری به ابعاد 76 × 5/96 سانتی‌متر مزین به تمثال امام خمینی(ره) اثر مهدی علمداری یکی از آثاری است که در موزه آستان قدس رضوی در معرض بازدید عموم قرار دارد.
وی با اشاره به ابعاد مختلف این اثر گفت: در این اثر، قسمتی از وصیت امام خمینی(ره) با این عبارات که «وصیت من به همه آن است که با یاد خدای متعال به سوی خودشناسی و خودکفایی و استقلال با همه ابعادش به پیش [بروند] و بی‌تردید دست خدا با شماست»، اشاره شده است.
فرهمندنژاد به تابلو نقاشی پرتره امام خمینی(ره) به عنوان دیگر اثر موجود در موزه اشاره داشت و گفت: این تابلو در ابعاد 194× 280 سانتی‌متر به سبک رئالیسم و با تکنیک رنگ روغن روی بوم نقاشی، طراحی شده است.
ماکت حجمی تمثال سه بعدی امام خمینی(ره)، اثر بهرام جلیلیان پوردانش، دیگر اثری بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: این ماکت به ابعاد: 35×36 سانتی متر در حجم سه بعدی کار شده است.
رییس اداره پژوهش و معرفی آثار تصریح کرد: آثار بسیاری در موزه‌های آستان قدس رضوی با محوریت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران وجود دارد که نشان‌دهنده میزان ارادت خالق آن آثار به مقام شامخ ایشان می‌باشد و از آن جمله می‌توان به کتاب‌الخمینی(قدس سره) با جلد چوبی اشاره کرد.
وی گفت: این اثر به ابعاد: 23×30 سانتی‌متر، شامل 80 کلام از کلمات گهربار حضرت امام خمینی(ره) به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه است که توسط انتشارات دارالهادی لبنان تدوین و چاپ شده است
تابلوی تمبر یادبود سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ابعاد: 5/66 × 5/87 سانتی‌متر منقش به تصویر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) دیگر اثر موجود در موزه‌های آستان قدس رضوی است که فرهمندنژاد به آن اشاره کرد.
لازم به ذکر است موزه مرکزی آستان قدس رضوی با 11 گنجینه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 18 عصر و موزه قرآن و هدایایی مقام معظم رهبری، موزه تخصص فرش و موزه مردم‌شناسی از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر در خدمت بازدیدکنندگان زائر و مجاور حضرت رضا(ع) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.