صداوسیمای خراسان هم محدودیت دارد؛ چراکه یک‌بار بیتی را با این مضمون خواندم که ما اگر کوکاکولا و پپسی می نوشیم وطن پرست واقعی نیستیم و صداوسیمای استان آن را منتشر نکرد.

رهبری گفتند محکم جلو بروید

جواد اسلامی، از شاعران کشور، در دیدار شاعران با رهبر انقلاب سروده ای با موضوع هجو سیاست‌های آل‌سعود خواند که مورد تفقد و تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت. اسلامی در دهه هفتاد با جشنواره های شعر دانش‌آموزی و بهره‌گیری از محضر شاعرانی چون محمدکاظم کاظمی، مصطفی محدثی خراسانی و امیری اسفندقه خودش را به عنوان یک شاعر به جامعه ادبی شناساند.
در سال 85 تنها مجموعه شعری او با عنوان «عقلم اگر نمی‌کشد عشقم که می‌کشد» کتاب سال خراسان شد. 
او چند وقتی است به گفته خودش شعر هجو می‌گوید و دشمنان کشور و دین را به باد انتقاد می‌گیرد. اسلامی درخصوص اینکه چرا به این حوزه روی آورده است به قدس گفت: ما در ایران به اندازه کافی شعر مدح و منقبت بزرگان و امامان را داریم اما هجو دشمنان دین و خدا کمتر به چشم می خورد. من فکر می کنم شاعر باید آن قسمت «حرب لمن حاربکم» را بیشتر مد نظر قرار بدهد.
جواد اسلامی با گلایه از رویکرد محافظه کارانه صداوسیما در پوشش برخی موضوعات گفت: از یک طرف تصویر قدم زدن رئیس جمهور کشورمان با سران کشورهای عربی در تلویزیون پخش می شود و از طرفی تنها شعر من که هجو آل سعود است پوشش داده نمی شود. 
وی در توضیح این مطلب اذعان کرد: وقتی دیدار شاعران با رهبری از تلویزیون منتشر شد من قم بودم. خانواده تماس گرفتند و گفتند که چرا تلویزیون شعرخوانی تو را نگذاشته است؟ فهمیدم که قسمت شعر من که هجو آل‌سعود است پخش نشده است. البته صداوسیمای خراسان هم محدودیت دارد؛ چراکه یک‌بار بیتی را با این مضمون خواندم که ما اگر کوکاکولا و پپسی می نوشیم وطن پرست واقعی نیستیم و صداوسیمای استان آن را منتشر نکرد. 
این شاعر جوان چنارانی در ادامه گفت: من پس از شعرخوانی خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم و از ایشان پرسیدم که ما برای هجو دشمن در قالب شعر چه کار کنیم؟ ایشان در جواب فرمودند محکم بروید جلو. برای همین من به صدا و سیما کاری ندارم و کار خودم را ادامه می‌دهم.
اسلامی در پایان گفت: درحال حاضر یک مجموعه ای از کارهای سال های 80 تا اکنون با عنوان 10 ضربه شمشیر گردآوری کرده‌ام که انتشارات سوره مهر قرار است چاپ کند. اشعار این مجموعه بیشتر برای آزادسازی حلب و مدافعان حرم سروده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.