قدس انلاین : دوچرخه‌سواران خراسان‌رضوی معتقدند مورد حمایت هیئت استان قرار می‌گیرند و تنها باید در زمینه ارتقای امکانات سخت افزاری تلاش بیشتری صورت بگیرد.

سخت‌افزار دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی پنچر است
دوچرخه‌سواری یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های موجود در کشور بوده و دوچرخه‌سواران بسیاری در سطوح مختلف و رده‌ سنی‌های گوناگون فعالیت می‌کنند، بسیاری از آنها در سطح حرفه‌ای کار می‌کنند و رقابت میان ورزشکاران این رشته تنگاتنگ است.

دوچرخه‌سواران استان یکی از مهمترین ورزشکاران در سطح کشور بوده و تمامی آنها برای رسیدن به سطح قهرمانی کشوری و بالاتر از آن تلاش می‌کنند، عموم مردم نیز در سطح معمولی و به صورت تفریحی فعالیت می‌کنند، بسیاری از آنها عضو تیم ملی بوده و در تلاش برای ارتقاء سطح خود هستند.

با وجود رقیبان و حریفان بسیار زیاد در رشته ورزشی دوچرخه‌سواری، ورزشکاران استان می‌توانند در این حوزه موفق شوند، البته موانعی برای آنها وجود دارد که شیب پیشرفت آنها را کند می‌کند، در هر صورت فعالیت هیئت دوچرخه‌سواری استان مناسب است اما ضعف‌هایی در مباحث کمبود اسپانسر و نظایر آن مشاهده می‌شود.

متولیان باید بیش از گذشته به دوچرخه‌سواری اهمیت دهند

کمال رازی؛ قهرمان کشوری دوچرخه‌سواری در ارتباط با فعالیت ورزشکاران در استان اظهار داشت: در حال حاضر هیئت استان به نحو بسیار مطلوبی از ورزشکاران حمایت می‌کنند و امکانات لازم را در اختیار دوچرخه‌سواران خراسان رضوی قرار می‌دهند، در واقع هیئت با ورزشکاران همکاری مناسبی دارد اما باید سایر متولیان نیز حمایت کافی داشته باشند.

وی در ارتباط با نحوه قرارگیری پیست دوچرخه‌سواری در اختیار ورزشکاران تصریح کرد: ورزشکاران در زمان دلخواه خود با هماهنگی لازم می‌توانند به پیست دوچرخه‌سواری استان مراجعه و تمرینات خود را در این محل اجرا کنند، هیچ محدودیتی در این زمینه برای دوچرخه‌سواران وجود ندارد.

اسپانسرها از دوچرخه‌سواران خراسان رضوی حمایت نمی‌کنند

رازی با اشاره به شرایط مطلوب ورزشکاران از لحاظ مکان تمرینی، خاطرنشان کرد: این ورزشکاران در مسابقات آسیایی پاداش‌های خوبی توسط مسئولان دریافت می‌کنند، مسابقات کشوری پاداشی ندارد، در صورت وجود این قانون قطعاً هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی ورزشکاران را بی‌نصیب از پاداش نمی‌گذارد.

قهرمان کشوری دوچرخه‌سواری گفت: مربیان کارآمدی در اختیار ورزشکاران خراسان رضوی قرار می‌گیرد، تنها مشکل ورزشکاران استان، کمبود حمایت از سوی اسپانسرها بوده که باید بیشتر به این موضوع رسیدگی شود، در حال حاضر هیئت بیش از حد انتظار به ورزشکاران کمک کرده و باقی‌مانده حمایت‌ها برعهده سایر مسئولان است.

فدراسیون دوچرخه‌سواران خراسان رضوی را به حال خود رها کردند

کیوان رکانی؛ قهرمان کشوری دوچرخه‌سواری نیز در این باره اظهار داشت: دوچرخه‌سواران استان برای رسیدن به سطح قهرمانی در رده‌های مختلف تلاش می‌کنند، این ورزشکاران در خراسان رضوی توسط هیئت به خوبی حمایت شده و هزینه‌های اعزام‌های مختلف از سوی آنها پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: برخلاف هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی، توسط متولیان کشوری حمایت مطلوبی مشاهده نشده و آنها به ورزشکاران استان توجه اندکی دارند، گاهی اوقات به دلیل نبود بودجه در هیئت، هزینه‌های دوچرخه‌سواران توسط شخص رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی پرداخت می‌شود.

پاداشی برای بازی‌های آسیایی به بنده تعلق نگرفت

رکانی ادامه داد: با وجود کسب رتبه در سطح آسیایی، فدراسیون دوچرخه‌سواری و سایر متولیان هیچ پاداشی ارائه نکردند، تنها حمایت‌کننده ورزشکاران استان، هیئت و متولیان آن است، هزینه‌های لیگ برتر اخیر نیز توسط مسئولان پرداخت شده اما هدایایی به عنوان تجلیل به قهرمانان صورت نمی‌پذیرد.

قهرمان کشوری دوچرخه‌سواری عنوان کرد: در حال حاضر پیست دوچرخه‌سواری در ایام ماه مبارک رمضان شبانه نیز در اختیار ورزشکاران استان قرار می‌گیرد، مربیان استان از نظر فنی سطح بالایی دارند و ورزشکاران زیر نظر آنها تمرین و فعالیت می‌کنند، ورزشکاران تنها با مشکل کمبود اسپانسر مواجه هستند.

امکانات بسیاری در اختیار دوچرخه‌سواران قرار نگرفته است

افسانه سجادی؛ مربی تیم ملی دوچرخه‌سواری نیز اظهار داشت: دوچرخه‌سواران خراسان رضوی برای این ورزش بسیار مستعد هستند و می‌توان این استان را شاخص دوچرخه‌سواری دانست، در حال حاضر حمایت‌های متولیان از ورزشکاران بسیار مطلوب است و دوچرخه‌سواران به راحتی می‌توانند در این رشته ورزشی فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: مربیان بسیار حرفه‌ای در اختیار ورزشکاران استان قرار می‌گیرد، این ورزشکاران در پیست مناسبی فعالیت می‌کنند و محدودیت خاصی در این زمینه ندارند، تنها بحث قابل مطرح، کمبود امکانات بوده که این موضوع هیچ ارتباطی با هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی ندارد.

دوچرخه‌سواران خراسان رضوی با کمبود اسپانسر مواجه هستند

مربی تیم ملی دوچرخه‌سواری گفت: اسپانسرها تنها برای اعزام به مسابقات از هیئت حمایت می‌کنند، همچنین مبالغ دوچرخه‌های مناسب با سطح ورزشکاران بسیار بالا بوده و نه تنها هیئت استان هیچ وظیفه‌ای در قبال تهیه آن ندارد، بلکه حتی با وجود اسپانسر نمی‌توان نتیجه مطلوبی گرفت، دوچرخه‌های هم‌سطح با حرفه ورزشکاران 25 میلیون تومان است.

سجادی عنوان کرد: با توجه به مبالغ بالای دوچرخه‌ها، در صورت یافتن اسپانسری برای تأمین هزینه‌های شخصی، باید تنها متعلق به یک نفر باشد، چراکه اسپانسر نمی‌تواند برای تمامی ورزشکاران استان دوچرخه‌های گران قیمت تهیه کند، در هر صورت دوچرخه‌سواران استان با وضعیت وخیمی مواجه نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.