قدس انلاین : عامل مزاحمت‌های سایبری برای زن جوان در شبکه پیام‌رسان تلگرام، توسط پلیس فتا شهرستان نیشابور شناسایی و دستگیری شد.

پیشنهاد کثیف مزاحم تلگرامی مشهدی برای زن متاهل

سرهنگ "حسین بیات مختاری" فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در گفت و گو با خبرنگار قدس انلاین ، گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمی جوان مبنی بر مزاحمت‌های سایبری موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

شاکی که به همراه همسرش برای دادخواهی و شناسایی عامل مزاحمت‌ها در فضای سایبری مراجعه کرده بود، از بدبینی همسرش نسبت به پشنهادات نامتعارفی که از سوی مزاحم دریافت کرده بود و سبب ایجاد مشکلاتی نظیر جو بدبینی و سلب اعتماد از سوی همسرش شده بود، تقاضای شناسایی مجرم را داشت.
وی تصریح کرد: ‌کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی پرونده با یک سری تحقیقات فنی متهم را در شهر مشهد ردزنی و به پلیس فتا احضار کردند.
وی عنوان کرد: متهم که مردی 30 ساله است با دیدن شواهد به بزه انتسابی اعتراف و اعلام داشت، شماره تلفن همسر سابقم را فعال روی شبکه اجتماعی تلگرام دیدم و برای ایجاد رابطه مجدد پیام‌هایی برایش فرستادم اما هر بار بیشتر متعجب می‌شدم زیرا اظهار ناشناسی از سوی شاکی مرا به فکر مزاحمت و ارسال مطالب نامتعارف تری می‌کشاند و علت مزاحمت و پیام‌های مکرر برای شاکیه عدم اطلاع از واگذاری سیم کارت بود و اکنون از کار خود بسیار پشیمانم.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست قبل از هرگونه اقدام به ارسال محتوایی؛ تبعات آن‌را سنجیده و با رعایت چهارچوب و موازینی که در فضای فیزیک ملزم به رعایت آن هستند، همین قواعد را در فضای سایبری نیز بکار بسته تا علاوه بر رسالت شهروندی و رعایت موازین اخلاقی شاهد فضای سایبری پاک‌تری باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.