فرماندار یزد گفت: ایجاد اشتغالزایی در روستاها از اولویت های اصلی دولت بوده و تاکنون در این زمینه بیش از ۱۶میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به استان یزد اختصاص یافته و ما در نظر داریم این میزان را به سه برابر افزایش دهیم.

 ۱۶میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به شهرستان یزد اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مصطفی سالاری شامگاه شنبه درضیافت افطاربا اصحاب رسانه استان اظهارداشت: تسهیلات اشتغالزایی به استان یزد در ۲حوزه فراگیر شهری و روستایی تخصیص یافته که نرخ این تسهیلات برای شهرها ۱۲درصد و برای روستا ۶درصد است.

وی افزود : اعطای تسهیلات براساس تعداد اشتغالی است که توسط افراد ایجاد می شود و هرچه اشتغال بیشتر فراهم شود تسهیلات بیشتری به متقاضیان پرداخت خواهد شد برای هر فردی که درنظر دارد اشتغال ایجاد کند بیش از ۷۰میلیون در نظرگرفته می شود و پس از تصویب در کارگروه اشتغال شهرستان و بعد ازآن کارگروه اشتغال استان این مبلغ به تصویب نهائی می رسد و به افراد اعطا می شود.

 سالاری تصریح کرد:به ازای ایجاد هر شغل در طرح های ارائه شده  ۷۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود و مردم می توانند از این فرصت استفاده کنند و با استفاده از این تسهیلات برای خود و افراد بخصوص درروستاها اشتغال ایجاد کنند.

وی خاطر نشان ساخت: افزایش سهم  درآمد روستاها از اعتبارات آب و برق گاز و مالیات بر ارزش افزود بیش از۳۰درصد بوده و در بیش از ۷۰درصد روستاها این کمک ها چشم گیر بوده  که این کار  موجب  تحول و ماندگاری در روستاها شده  است.

فرماندار گفت: ۱۶میلیاردتسهیلات  برای استان در کار گروه اشتغالزایی مصوب شده ما به این عدد رسیده ایم وحتی ظرفیت بیش از ۳برابری را نیز در این زمینه داریم.

سالاری افزود: ادامه در مجموع بخش روستائی و شهری تاکنون ۲۵۰میلیارد تومان مصوبه داشتیم که امید است با همکاری مسئولین استان اعتباراتی که برای  این طرح ها مصوب شده تامین شود.

این مسئول تصریح کرد : ۱۷۷طرح در کارگروه اشتعال استان به تصویب رسیده و با پیگیری های انجام شده سهم اعتبارات استان از ۲۲درصد  به ۲۹.۵رسیده است.

فرماندار  در پاسخ به این سوال که دربرخی پروژه های عمرانی در این شهرستان به فضای سبز توجهی نمی شود و گاها در این طرح درختان از بین می روند خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست و توجه به فضای سبز درطرح های عمرانی این شهرستان ضروری است و ما همواره به این اصل توجه داریم که حتی کوچکترین آسیبی به فضای سبز استان وارد نشود .

 در پایان این نشست ازخبرنگاران شهرستان تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.