کرج- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرج نقش رسانه را در تقویت کالای ایرانی کلیدی دانست و گفت: فرهنگ سازی نخستین گامی است که باید برای ترغیب مردم به استفاده از کالای داخلی انجام شود.

نقش رسانه در تقویت کالای ایرانی کلیدی است/سهم ۴۰ درصدی بازار لوازم خانگی از تولید داخل

اسدالله غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: عده بسیاری از مردم تمایلی به استفاده از کالای ایرانی ندارند چرا که نسبت به آن کالا آگاهی چندانی ندارند بنابراین باید برای جلب اعتماد مردم فرهنگسازی انجام شود که فرایند خاص خود را می طلبد.

وی در خصوص صادرات برخی کالاهای ایرانی گفت: بسیاری از کالاهای با کیفیت ملی در داخل کشور متقاضی چندانی ندارند اما به خارج از مرزها صادر می شوند و این موضوع نشان دهنده ضعف در جلب اعتماد مردم است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرج با بیان این که باید ضعف های موجود در برخی از کالاهای داخلی را پذیرفت گفت: همان طور که برخی کالاها قابلیت رقابت با نمونه های مشابه خارجی را دارند اما برخی نیز ضعف هایی دارند.

غلامرضایی تصریح کرد: عدم وجود تنوع یکی از ضعف هایی است که در برخی کالاهای داخلی وجود دارد و باید قبول کرد که در حال حاضر کالای بدون تنوع متقاضی چندانی ندارد.

وی به روز بودن را اصلی ترین دلیل برای استفاده مردم از کالاهای خارجی دانست و گفت: تولیدکنندگان خارجی رقابت و تنوع را سرلوحه کار خود قرار داده اند و همین عامل باعث شده تا در خارج از مرزها نیز همواره متقاضیان خود را داشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: تولیدکنندگان ایرانی نیز باید از این جریان الگوبرداری کنند، متاسفانه برخی کالاها شاید هر ۱۰ سال یکبار هم تنوعی به خود نبیند و از همین رو مردم تمایلی به استفاده از آن ها ندارند.

غلامرضایی با بیان این که کالای داخلی نسبت در سال های اخیر توسعه بیشتری داشته است گفت: اکنون بیش از ۴۰ درصد لوازم خانگی موجود در بازار تولیدات داخل کشور هستند و این امید می رود که با حمایت مردم و رقابت تولیدکنندگان این آمار افزایش یابد.

وی با ابراز خرسندی از کاهش چشمگیر واردات کالای قاچاق به کشور گفت: خوشبختانه در سال های اخیر دولت نقش پررنگی را در جلوگیری از واردات کالای قاچاق ایفا کرده که از همین رو هیچ گونه ضمانت نامه قلابی نیز در بازار یافت نمی شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کرج با اشاره به این که بیشترین دریافت شکایت در خصوص عدم عودت یا تعویض کالا است گفت: از مردم تقاضا داریم که در هنگام خرید دقت کنند و با آگاهی کالای خود را انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.