۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 603917

انتخابات هیات مدیره خانه تئاتر عصر روز شنبه ۱۲ خرداد در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با وجود اختلاف نظرهایی که به بحث های کلامی و حتی برخورد فیزیکی انجامید، برگزار شد.

درگیری در انتخابات خانه تئاتر

انتخابات هیأت مدیره خانه تئاتر عصر روز شنبه ۱۲ خرداد در حالی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد که اختلاف نظر و تنش میان چند نسل از دست اندرکاران خانه تئاتر مشهود بود و درنهایت این انتخابات که قرار بود ساعت ۱۷:۳۰ برگزار شود با تأخیر و در ساعت ۱۹ برگزار شد.

در ابتدای مراسم مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر به رای حاضران در سالن اصلی، اسماعیل خلج را به عنوان رییس جلسه، مجید قناد و مجید گیاهچی را به عنوان ناظران انتخابات و زندیش حمیدی را به عنوان منشی جلسه انتخاب کرد.

حضور مجید گیاهچی روی صحنه سالن اصلی با واکنش حمید صفایی از اعضای خانه تئاتر همراه بود و این واکنش و اعتراض به گونه ای بود که صفایی روی صحنه رفت و قصد پایین بردن گیاهچی از روی صحنه را داشت که با حضور اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر و چند تن دیگر، این قائله خاتمه پیدا کرد.

سپس اصغر همت به ارایه گزارشی درباره وضعیت مالی و عملکرد مالی خانه تئاتر طی ۲ سال گذشته پرداخت. وی گفت: ما در سال ۹۶ با احتساب پولی که داشتیم، دریافتی هایی که بود و همچنین سود سپرده بانک ملی، مبلغ ۹۴۳ میلیون تومان پول داشتیم که مبلغ ۴۴۳ میلیون تومان بابت حقوق و دستمزدها پرداخت شد. در کل با پرداخت هزینه ها مبلغ مانده تا ۲۸ اسفند ۹۶، ۹۶۵ میلیون تومان بود که در سال جاری تاکنون مبلغ مانده در حساب خانه تئاتر، یک میلیارد تومان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خانه تئاتر را پراهمیت ترین، مشروع ترین و مهم ترین نهاد صنفی تئاتر دانست و تأکید کرد: بی انصافی است که ۱۸ سال عملکرد خانه تئاتر را زیر سوال ببریم و بگوییم که کاری نکرده است. مهم ترین اتفاق ۲ سال اخیر شورای داوری خانه تئاتر بوده که به بسیاری از شکایات رسیدگی و آنها را حل کرده است.

همت به وام های دریافتی هنرمندان از صندوق اعتباری هنر و همچنین برگزاری جشن های بزرگداشت روز جهانی تئاتر اشاره و درباره آنها نیز توضیحاتی را ارایه داد. وی در ادامه اشاره کرد ۱۶ شرکت بیمه پیشنهادهای خود را برای ارایه خدمات به اعضای خانه تئاتر مطرح کردند که از میان آنها به صرفه ترین انتخاب می شود.

مدیرعامل خانه تئاتر تصریح کرد: همبستگی میان ما و دولت بد نیست. ما ۲ جا در ردیف بودجه دولت قرار گرفتیم و ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای موزه و خانه تئاتر دریافت کرده ایم. مهم تئاتر است، بعد خانه تئاتر و بعد هنرمندان تئاتر.

در ادامه این جلسه، مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر نیز به ارایه گزارش خود پرداخت. این گزارش به گونه ای ارایه شد که عملکرد و فعالیت اصغر همت را زیرسوال ببرد. وقتی برخی نکاتی که توسط بازرس خانه تئاتر نظیر وجود اختلاس و دریافت حق بیمه اضافه از هنرمندان تئاتر مطرح شد، با پاسخگویی اصغر همت همراه شد.

سپس ۳۸ کاندیدای هیات مدیره خانه تئاتر به ارایه سخنان خود برای حاضران پرداختند که این بخش از انتخابات هیات مدیره خانه تئاتر نیز با حواشی همراه بود.

ناراحتی ایرج راد از کم بودن زمان صحبت، قطع کردن حرف های امیر اسمی توسط حمید صفایی و اعتراض حاضران به این امر، واکنش بهزاد فراهانی به یکی از خبرنگاران تئاتر و صحبت های مهدی قلعه درباره اینکه اگر کسی بتواند بگوید که تخلفی از سوی من صورت گرفته کناره گیری می کنم، از برخی حواشی این انتخابات بود.

در نهایت حاضران در انتخابات آرای خود را درون صندوق ها انداختند تا امروز یکشنبه ۱۳ خرداد هیات مدیره جدید خانه تئاتر معرفی شود؛ خانه ای که مشخص است حواشی و اختلاف نظرها در آن بسیار است و طی سال های اخیر نه تنها این اختلاف ها برطرف نشده بلکه شکاف میان تفکرات و نسل های مختلف خانه تئاتر بیشتر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.