تبریز- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در دانشگاه‌های دولتی ۷۸۰ هزار صندلی خالی داریم گفت: اکنون توسعه کمی باید جای خود را به توسعه کیفی و مهارت آموزی بدهد.

در دانشگاه‌های دولتی ۷۸۰ هزار صندلی خالی داریم

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی کی‌نژاد در جلسه بررسی مسائل فرهنگی در آذربایجان شرقی با انتقاد از فرهنگ مدرک‌گرایی و گسترش کمی دانشگاه‌ها اظهاداشت: متاسفانه برخی از نمایندگان هنوز هم پیگیر تاسیس دانشگاه در شهرهای خود هستند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های دولتی ۷۸۰ هزار صندلی خالی داریم افزود: اکنون توسعه کمی باید جای خود را به توسعه کیفی و مهارت آموزی بدهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فرهادی وزیر علوم وقت برای ساماندهی و حتی جمع‌آوری برخی از واحدهای دانشگاهی قول داده بود، ابراز داشت: وی قول داد که دانشگاه‌های پیام‌نور را جمع آوری کرده و یا به ماموریت اصلی خود برگرداند، در ادامه‌ی فعالیت برخی از دانشگاه‌های علمی و کاربردی هم که خروجی خوبی ندارند، تجدید نظر شود.

رئیس دانشگاه هنر تبریز از مخالفت نمایندگان با این طرح وزیر علوم سابق انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تعدادی از نمایندگان مجلس همچنان به دنبال تاسیس دانشگاه غیرانتفاعی هستند.

محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم در این جلسه با تاکید بر اینکه با وجود دانشگاه‌های موجود، دیگر باید مانع افزایش تعداد دانشگاه‌ها شویم افزود: برخی از دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی از قواره خود خارج شده چراکه قرار بود در کنار هر کارخانه دانشگاه راه اندازی شود که حل این موضوع تدبیر اساسی می‌خواهد و باید یک سیستم در مقابل این بایستد.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.