قم- مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی گفت: حدود ۴۵ هزار نفر از جامعه المصطفی فارغ التحصیل شدند و همچنین ۴۰ هزار نفر در حال تحصیل هستند که با خانواده های شان ۳۰۰ هزار نفر می شوند که از ۳۰ ملیت مختلف هستند.

۴۰ هزار طلبه در جامعه المصطفی مشغول فراگیری علوم دینی هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین مرادی در نشست کتاب خوان طلاب غیر ایرانی که در سالن همایش های مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، اظهار داشت: هر صاحب اندیشه و انسان عاقلی این موضوع را می داند که مطالعه کتاب و توجه به آن دارای آثار بسیار خوبی است.

وی افزود: باید جامعه را به کتاب خواندن دعوت کرده تا شیرینی سروکار داشتن با یار مهربان را متوجه شده و آن را برای جامعه پمپاژ کنند تا با این اقدام فرهنگ کتاب خوانی را در جامعه ترویج کنیم.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی بیان کرد: با ترویج کتاب خوانی فرهنگ ناب انسانی را ارتقا می دهیم و هرچقدر که می توانیم باید انسان را با کتاب آشنا کرده تا به این وسیله به اندیشیدن و پویایی بشریت کمکی کرده باشیم.

مرادی اظهار داشت: حدود 45 هزار نفر از جامعه المصطفی فارغ التحصیل شدند و همچنین 40 هزار نفر در حال تحصیل هستند که با خانواده های شان 300 هزار نفر می شوند که از 30 ملیت مختلف هستند.

وی ادامه داد: باید برای سال جاری در زمینه بین الملل 12 نشست کتاب خوان برای طلاب جامعه المصطفی برگزار شود تا هرکدام از مراکز وموسسات این مجموعه دینی میزبان نشست های کتاب خوان باشد.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی تصریح کرد: امسال در زمینه هشتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی و در بخش بین المللی این همایش جامعه المطفی ورود پیدا کرده است و کتاب هایی با زبان های اردو، عربی، انگلیسی و ترکی ترجمه شده است.

مرادی گفت: فرزانگی و سعادت ملت ها در گرو کتاب و کتاب خوانی است، امروز برنامه های مختلف اپلیکشن و مجازی آمده است اما هیچ کدام جای حافظه بشریت که کتاب باشد را نمی گیرد.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.