نماینده مردم در مجلس گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان که در جهت حمایت از این افراد تدوین شده، طی ۲ سال گذشته به تصویب نرسیده و تنها در حد شعار باقی مانده است.

روند بررسی لایحه حمایت از حقوق کودک در حد شعار باقی مانده است

به گزارش قدس آنلاین، روح الله بابایی صالح در بیان اقداماتی که از سوی مسئولان مربوطه برای حمایت از کودکانی که بیشتر در معرض کودک آزاری قرار دارند انجام شده است تصریح کرد: تاکنون تمهیداتی در این خصوص اندیشیده نشده و حتی در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان نیز به این موضوع به طور خاص پرداخته نشده است.

وی افزود: این لایحه نیز که در جهت حمایت از کودکان کار تدوین شده، طی ۲ سال گذشته به تصویب نرسیده و تنها در حد شعار باقی مانده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: هم‌اکنون لازم است که دستگاه‌های متولی حمایت از کودکان از جمله سازمان بهزیستی روند بررسی این لایحه را پیگیری کنند تا به نتیجه برسد، چرا که در صورت تداوم بی‌توجهی مسئولان نسبت به این بخش نمی‌توان امیدوار بود که حرکت جدی در جهت حمایت از این کودکان صورت بگیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با توجه به اتفاقات اخیر که در زمینه کودک آزاری در کشور افتاده است، دستگاه‌های متولی حمایت از این کودکان باید با قدرت به منظور تصویب قانونی در رابطه با ممانعت از تکرار این قبیل حوادث در جامعه ورود پیدا کنند.

بابایی صالح گفت: همچنین روند بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را از طریق کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس باید پیگیر بود، ضمن اینکه کمیسیون اجتماعی هم از این آمادگی برخوردار است که در جهت ایجاد قانونی برای حمایت از کودکانی که در معرض کودک آزاری قرار دارند همکاری کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.