کرمان - شهردار کرمان گفت: فعالیت تاکسی اینترنتی در کرمان بدون مجوز شهرداری بوده و فاقد شناسنامه فعالیت هستند.

فعالیت تاکسی اینترنتی در کرمان بدون مجوز است

به گزارش قدس آنلاین، نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور اعضای شورا و سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان برگزار شد. رییس شورای اسلامی شهر کرمان با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی (ع)، از شهردار کرمان به جهت آغاز عملیات زیرسازی و آسفالت در نقاط مختلف سطح شهر تشکر کرد.

محمد فرشاد به درخواست سازمان نظام پزشکی در خصوص تشکیل کمیسیون بهداشت و سلامت در شورای شهر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با حضور ماه‌بانو معصوم‌زاده در شورا می‌توان این کمیسیون را تشکیل داد.

در ادامه با اکثریت آرای اعضای شورای شهر، تشکیل کمیسیون بهداشت و سلامت تصویب و مقرر شد طی نشستی رییس و اعضای آن مشخص شوند.

اختصاص سالن سرپوشیده پارک مادر به بانوان

رییس کمیسیون فرهنگی و هنری شورا نیز ضمن اشاره به برگزاری نشستی با مسئولان سالن سرپوشیده پارک مادر برای اختصاص آن به ورزش بانوان، گفت: در صدد هستیم این سالن به ورزش بانوان اختصاص داده شود.

زهرا ایرانمنش با اشاره به اینکه قرار بود بازار قلعه محمود به مکانی برای عرضه تولیدات بانوان سرپرست خانوار تبدیل شود، از شهردار کرمان خواست تلاش کنند تا این مسئله هر چه سریع‌تر حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص اختصاص سالن سرپوشیده پارک مادر به بانوان گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده است این سالن در نوبت‌های عصر در اختیار بانوان قرار گیرد.

راه‌اندازی دفتر احیا و بازسازی بازار قلعه محمود

 رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر کرمان نیز در خصوص سامان‌دهی بازار قلعه محمود گفت: برای سامان‌دهی این بازار نشستی با حضور مسئولان میراث فرهنگی، اوقاف و شهرداری برگزار و مقرر شد دفتر احیا و بازسازی این بازار توسط اداره کل میراث فرهنگی در محل بازار قلعه محمود راه‌اندازی شود.

میرحسینی افزود: در این راستا اداره‌ کل اوقاف موظف شد مالکان هر باب مغازه را شناسایی و اسامی آنها را به شورا اعلام کند که تاکنون ۴۰ نفر شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: شورا منتظر پاسخ اداره کل اوقاف است تا با هماهنگی ارگان‌های یاد شده، عملیات احیا و بازسازی این بازار را آغاز کند.

 رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر کرمان گفت: پس از آن تصمیمات لازم برای واگذاری غرفه‌ها به زنان سرپرست خانوار گرفته می‌شود.

افزایش ۳۰ درصدی اختصاص بیلبورد و پرتابل‌ به ماه رمضان

ماه‌بانو معصوم‌زاده، عضو شورای شهر کرمان در سخنانی، از شهردار کرمان خواست پرونده بهداشتی کارکنان شهرداری به خصوص کارکنانی که در رابطه با پسماندهای بیمارستانی فعالیت می‌کنند و همچنین روند آزمایش‌های دوره‌ای آنها در اختیار شورا گذاشته شود تا از شیوع بیماری‌های سخت همچون ایدز و هپاتیت جلوگیری شود.

وی خواستار هم‌فکری و همکاری اعضای شورا در خصوص چگونگی ارائه‌ آموزش مسائل جنسی در دوره‌های مختلف تحصیلی شد.

معصوم‌زاده با بیان اینکه امسال شهر کرمان آنچنان که باید حال و هوای ماه رمضان را ندارد و سال گذشته بنر و تابلوهای زیادی با محتوای ماه رمضان در سطح شهر مشاهده می‌شد، از شهردار کرمان خواست به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی همچنین از شهردار کرمان به دلیل انجام فعالیت‌های مختلف عمرانی و فرهنگی در سطح شهر تشکر و قدردانی کرد.

شهردار کرمان گفت: امسال نیز همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان بیلبوردهایی با مضمون رمضان در سطح شهر نصب شده است.

عالم‌زاده همچنین از اختصاص ۲۰ پرتابل با مضمون سلامت غذایی در ماه مبارک رمضان به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: در مجموع اختصاص بیلبورد و پرتابل‌ به ماه رمضان، امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ضمن ابراز نارضایتی از وجود متکدیان در سطح شهر، خواستار سامان‌دهی آنها شد.

علی خدادادی گفت: این مسئله مربوط به فرمانداری است، در حالیکه از شهرداری توقع فعالیت در این زمینه می‌رود که باید در این مورد شفاف سازی شود.

سامان‌دهی تاکسی‌های اینترنتی

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی باید سامان‌دهی شوند، گفت: متاسفانه در برخی از خیابان‌ها شاهد حضور پراکنده این تاکسی‌ها در بین خودروها و وسط خیابان هستیم که به سبب بی اطلاعی شهروندان از فعالیت آنها، می‌تواند حوادثی را به دنبال داشته باشد.

شهردار کرمان نیز با تاکید بر اینکه تمامی افرادی که در حوزه حمل و نقل فعالیت دارند باید از شهرداری مجوز بگیرند، افزود: فعالیت اسنپ‌ها (تاکسی اینترنتی) در کرمان بدون مجوز بوده و فاقد شناسنامه فعالیت هستند.

عالم‌زاده گفت: این موضوع جهت پیگیری به دادستانی اعلام شده است.

حسین چناریان، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان اینکه ارائه‌ خدمات به شهروندان در زمانی کم‌تر و قیمت مناسب‌تر اقدام خوبی است، ولی باید با اخذ مجوز انجام شود، گفت: اسنپ‌ و تاکسی‌هایی که به این شیوه فعالیت می‌کنند، باید دارای مجوز فعالیت باشند.

وی از شهردار کرمان خواست جلسه‌ای با حضور مدیران دادگستری، تاکسیرانی، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مربوط برگزار و در خصوص سامان‌دهی تاکسی‌های اینترنتی تصمیم‌گیری شود.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.