اصفهان- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: حضرت امام خمینی(ره) تمام هستی خود را وقف اسلام و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی کرده بود و با حکومت بر دلها انقلاب را بر اساس اعتقادات مردم رهبری کرد.

امام خمینی(ره) بر دلها حکومت می‌کرد/ اعزام ۲۶۰۰ نفر  از ۴ شهرستان استان اصفهان به مرقد امام(ره)

جعفر عسگری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با عرض تسلیت به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطرات شهدای ۱۵ خرداد، اظهارکرد: ساده زیستی، اخلاق و سیاست امام(ره) منطق با سیره اهل البیت(ع) و دلیل بارز محبوبیت ایشان نزد مردم بود.

وی با بیان اینکه یکی از لازمه های آشنایی نسل امروز کشور با آرمان ها، دیدگاه ها و اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) تحقیق، مطالعه، پژوهش، بررسی تاریخ انقلاب و عملکرد ایشان در دوران رهبری انقلاب است، افزود: اگر نسل جوان ما زمان حیات حضرت امام خمینی(ره) درک نکردند، با مطالعه و پژوهش می توانند به دلایل محبوبیت حضرت امام خمینی(ره) پی ببرند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) اخلاص در عمل و کار برای خدا را سرلوحه اقدامات خود کرده بود.

وی تصریح کرد: جوانان ما باید استقبال از حضرت امام خمینی(ره) در سال ۵۷ و بدرقه ایشان در مراسم ارتحال را بررسی کنند چرا که این خود یک سند گویایی است که حضرت امام(ره) در عمل موفق بودند.

عسگری گفت: حضرت امام خمینی(ره) تمام هستی خود را وقف اسلام و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی کرده بود و با حکومت بر دلها انقلاب را بر اساس اعتقادات مردم رهبری کرد.

وی با بیان اینکه در دوران پس از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) حق مطلب درباره تبیین و شناساندن خصایای امام راحل با استفاده از روش های مختلفی همچون ساخت فیلم، مستند، سریال و کتاب ادا نشده است، اظهارکرد: البته فعالیت هایی انجام شده، اما کافی نبوده است.

برای شناساندن ویژگی های امام خمینی(ره) به جوانان تلاش شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: انتظار می رود بزرگداشت این ایام زمینه ساز انجام فعالیت های جدی تر برای شناخت ویژگی های اخلاقی و زندگی باشد.

وی با بیان اینکه مسلمانان جهان اسلام نسبت به نسل جوان ما امروزه شناخت بهتری نسبت به حضرت امام خمینی(ره) دارند، گفت: حتی نسل انقلاب شاید به دلیل درگیر بودن با رخدادهای مختلف پس از انقلاب فرصت مطالعه و تحقیق بیشتری برای شناخت امام را نداشتند، از این رو برای شناساندن امام خمینی(ره) به مردم جای کار زیادی وجود دارد.

عسگری تصریح کرد: بعد از اینکه مقام معظم رهبری به رهبری انقلاب رسیدند، برخی از مغرضان بحث تحریف اندیشه های حضرت امام را داشتند، اما امام خامنه ای (مدظله العالی) در این سنگر همان اندیشه های امام خمینی(ره) را ترویج کردند و این باعث افتخار است.

وی تاکید کرد: اگر نبود رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، بی شک انحراف و تحریف اندیشه های حضرت امام به مراتب بیشتر از آنچه انجام شد، می شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه امروز مراسم رحلت حضرت امام خمینی (ره) در مرقد حضرت امام برگزار می شود، افزود: با توجه به تقارن این مراسم با ایام ماه مبارک رمضان اعزام های گسترده از استان هایی که فاصله آنها تا مرقد زیاد است و موجب ابطال روزه روزه داران می شود، صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: اعزام ها از استان اصفهان تنها از شهرستان های کاشان، نطنز، آران و بیدگل و اردستان به تعداد ۲۶۰۰ نفر بعد از اقامه نماز ظهر و عصر امروز انجام می شود تا عزاداران به مراسم ارتحال و استفاده از فرمایشات رهبری برسند و پس از افطار به شهرستان خود باز گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.