بازیکن جدید استقلال می‌گوید صحبتهایی را هم با پرسپولیس انجام داده بود.

بازیکن جدید استقلال: گل تیام آبرویم را برد/ با پرسپولیس هم مذاکره کرده بودم

به گزارش قدس آنلاین، فرشاد محمدی مهر به عنوان یکی از پدیده های فصل گذشته لیگ برتر خیلی زود مورد توجه وینفرد شفر قرار گرفت و با وجود اینکه استقلال در سمت راست بازیکنانی مثل خسرو حیدری و وریا غفوری را دارد، او ترجیح داد این بازیکن را به تیمش بیاورد.

از آمدنت به استقلال و نحوه انتقال به این تیم بگو.


من صحبت هایی با پرسپولیس انجام دادم اما جدی نبود. چند پیشنهاد دیگر نیز داشتم اما وقتی استقلال پیشنهاد داد با چند نفر مشورت کردم اما دیروز که با شفر صحبت کردم،مطمئن شدم باید به استقلال بیایم و این کار را انجام دادم.


در خانواده شما همه استقلالی هستند؟


استقلال باشگاه بزرگی است و همه آرزوی این تیم را دارند. همه می دانند که از بچگی استقلالی بودم. خانواده ام نیز ۳ استقلالی و ۳ پرسپولیسی دارند. من و ۲ بردارم سه استقلالی خانه هستیم و ۳ برادرم نیز پرسپولیسی هستند. البته افراد دیگری نیز در خانواده ما هستند که اکثرا استقلالی می باشند اما پدر و مادرم بی طرف هستند.


با گذشتن از چه مسیری به استقلال رسیدی؟


فوتبال را در لیگ های محلی خمین و لیگ های استان آغاز کردم و واقعا مسیر پیشرفت ما سخت است. شهر ما کوچک است اما مملو از استعداد فوتبالی بود. من نیز خیلی پیگیری کردم و در نهایت از صبای قم فوتبالم را آغاز کردم و سپس دو سال به ذوب آهن رفتم که یک سال در امید بودم و بعد از آن به گیتی پسند و پارس جنوبی رفتم. در ذوب آهن مربی من آقای گل محمدی بود اما به من اعتقاد زیادی نداشت و علی همام و صائب محبی گزینه های او بودند.


در این مسیر پست های اینستاگرامی همسرت نیز بسیار حاشیه ساز شد.


متاهل هستم و همسرم نیز از انتقال من بسیار خوشحال بود و به همین دلیل در اینستاگرام مطلبی منتشر کرد. من خیلی وقت است که استقلالی شدم اما برای امضای نهایی یک مقدار مردد بودم. شنبه شب اما با حضور در باشگاه قراردادم نهایی شد و آن را امضا کردم. البته من قبل از افطار به دفتر آقای توفیقی رفتم و با استقلال قرارداد بستم و دلیل تغییر لباس نیز همین موضوع بود.


تیم قبلی تو، پارس جنوبی این روزها بازیکنان کلیدی خود را از دست داده است.


ما تیم بسیار خوب و بی حاشیه ای در جم داشتیم. همه بازیکنان انگیزه داشتند و مهم ترین موضوع انگیزه بالای ما بود و همه با جان و دل بازی می کردند. اوایل شرایط در جم خوب بود اما سپس ما هیچکس را در کنار تیم ندیدیم.


فکر می کنم حتی اگر شرایط در جم مناسب بود باز هم به استقلال می آمدی. موافقی؟


بله. من با تیم قراردادی نداشتم و بازیکن آزاد بودم و حتی اگر شرایط جم مناسب بود، باز هم با پیشنهاد استقلال به این تیم می آمدم.


در استقلال دو رقیب سخت در انتظار تو است.


برای جنگیدن و رقابت به این تیم آمدم. می دانم رقیب دارم اما این رقابت چالش خوبی برای من است. با خود آقای شفر نیز صحبت کردم و مجاب شدم به تیمی بیایم که آرزوی آن را داشتم.


آیا شفر به تو وعده داد که در ترکیب اصلی هستی؟


شفر به من نگفت که من بازیکن فیکس هستم. من در مکالمه تلفنی تنها می خواستم بدانم او چه دیدگاهی نسبت به من دارد. آقای حیدری و آقای غفوری نیز بازیکنان بزرگ و ملی پوشی هستند که قطعا می توانم از آنها مسائل زیادی را یاد بگیرم.


نسل دفاع راست های فوتبال ایران در حال تغییر است و تو چهره جدیدی در این پست هستی.


من هم بازیکن شناخته شده ای نبودم و پله پله بالا آمدم و به اینجا رسیدم و حالا می خواهم از استقلال به تیم ملی بروم. من در پارس جنوبی عملکرد خوبی داشتم و شاید می توانستم در اردو تیم ملی حضور داشته باشم اما چون تیم ما در چشم نبود، به خاطر همین دعوت نشدم. از استقلال تلاشم را بیشتر می کنم تا به تیم ملی نزدیک شوم.


فکر می کنی استقلال امسال نیز سال خوبی خواهد داشت؟


سال گذشته استقلال همه چیزش عوض شد و تیم متفاوتی بود. امسال نیز همان روند را ادامه دهد و خیلی بهتر از سال قبل خواهد شد. همه از همدیگر شناخت دارند و آقای شفر نیز بیشتر از لیگ و بازیکنان شناخت دارند و سال خوبی در انتظار استقلال است.


این صحبت را شنیده ای که با حضور تو وریا غفوری به سمت راست خط حمله می رود؟


در مورد تغییر پست وریا کسی به من حرفی نزده و تصمیم نهایی را شفر اتخاذ می کند و تابع ایشان هستم.


شفر دقیقا چه صحبتی را مطرح کرد که مجاب شدی به استقلال بیایی؟


من با ایشان گفت و گوی ویدئویی داشتم و او به من گفت از عملکرد من رضایت دارد. او به من گفت GOOD PLAYER و اینکه عملکرد من را دنبال می کند.

کدام شماره را برای حضور در استقلال انتخاب کردی؟


شماره ۴۴ را بر تن خواهم کرد. در گذشته نیز این پیراهن را پوشیدم. این ۴۴ را به خاطر همسرم انتخاب کردم و یک موضوع بین من و همسرم است. همسرم در این ۲ سال خیلی اذیت شد. خیلی کمک کرد و پشتیبان من بود. فکر کنم امسال یک نفس راحت بکشد. دو سه سال از هم دور بودیم و الان می توانیم بیشتر کنار هم باشیم.

مهدی هاشمی نسب زمانی می گفت با برادرانش کتک کاری می کرده، این اتفاق ها در خانواده شما هم افتاده بود؟


بله برادران بزرگ تر من هم کتک کاری می کردند ولی خودم نه. (با خنده)


برادرهایت بازیکنان مطرحی نشدند؟


همه فوتبالیست بودند و خیلی ها هم خوب بودند ولی هرگز به سطح اول فوتبال نرسیدند. یکی از برادرهایم اینقدر خوب بود  که من در بچگی فوتبالش را تماشا می کردم و لذت می بردم. واقعا در خمین بازیکن خیلی بهتر از من هست و استعدادهای زیادی وجود دارد ولی متاسفانه رسیدگی نمی شود و این استعداد از دست می روند و نمی توانند به سطح اول فوتبال برسند.


قبول داری با حضور وریا غفوری و خسرو حیدری در سمت راست استقلال ریسک بزرگی کردی که به این تیم آمدی؟


هرکسی می خواهد موفق شود باید سختی بکشد و چیزی آسان بدست نمی آید. من هم برای رسیدن به استقلال که عشق بچگی من بوده خیلی سختی کشیدم. وقتی پیشنهاد استقلال آمد برای امضای قرارداد با سر آمدم. من حتی بازی های استقلال را از استادیوم هم تماشا کرده ام.


تو در بازی رفت برابر پارس جم هم از زمین بازی اخراج شدی. در آن بازی چه حسی داشتی؟


در دقیقه ۱۰ بازی کارت زرد گرفتم و در دقیقه ۸۳ هم از زمین بازی اخراج شدم. من بیشتر از آقای تارتار می ترسیدم. کمک های ایشان می دانستند من استقلالی هستم ولی اصلا بازیکنی نیستم که بخواهم برای تیمم کم بگذارم. 


تو خیلی شخصیت آرامی داری. قبول داری برای بازی در تیم های استقلال و پرسپولیس باید کمی پرانرژی تر باشی تا بتوانی حقت را بگیری؟


من کلا شخصیت آرامی دارم، جوان تر که بودم خیلی پر جنب و جوش تر بودم ولی به فوتبال که آمدم رویه رفتاری ام تغییر کرد. البته من در تیم رابطه ام بازیکنان خوب است و در جم هم رابطه ام با هواداران خوب بود. فکر می کنم خوب که بازی کنی هواداران هم دوستت خواهند داشت و این موضوع بزرگی نیست.


خیلی ها می گویند دوست داری میثم تیموری هم با استقلال قرارداد امضا کند. 


میثم برادر من است و خیلی دوستش دارم. ما در پارس جم دو سال هم خونه بودیم و در اردوها هم در یک اتاق بودیم. متاسفانه میثم را دارند اذیت می کنند و من دلیلش را نمی دانم. من یک هفته با میثم تمرین کردم وضعیتش خیلی خوب است. فکر کنم تست پزشکی همه چیز را در مورد او نشان می دهد. 


ولی به هرحال او در فصل گذشته مصدوم شده است. درست است؟


بله ولی مصدومیت طبیعی است. الان مصدومیت او کاملا برطرف شده است و مشکلی ندارد.


تو در ابتدای حضورت در استقلال باید در لیگ قهرمانان برای این تیم بازی کنی. فکر می کنی تجربه لازم را برای حضور در این مسابقات داری؟


بالاخره من با شناخت به استقلال آمدم. آقای شفر خیلی مربی بزرگی است و فکر می کنم اگر ایشان کمی به من اعتماد به نفس بدهد می توانم خیلی به این تیم کمک کنم. 


برای بازی روبروی ژاوی هیجان نداری؟


هیجان که دارم، او بازیکن برزگی است ولی فکر نمی کنم بزرگتر از استقلال باشد.البته من رئالی هستم. (با خنده)


خیلی از بازیکنان استقلال که برابر ژاوی بازی کرده اند می گویند او طوری بازی می کند که همیشه با بازیکن حریف فاصله دارد.


بازیکن بزرگی است. بازیکن بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بوده است و در بالاترین سطح بازی کرده است. من سعی می کنم از بازی کردن جلوی او درس بگیرم. 


تو مثل راموس ژاوی را نمی زنی تا از بازی خارج شود؟


نه، خودش هواداران استقلال را ببیند حساب کار دستش می آید.


 خودت می دانی استقلال حواشی دارد که ممکن است یک فوتبال را از مسیر اصلی خارج کند.


من دنبال حاشیه نیستم و همیشه سرم به زندگی خودم است. مطمئن باشید من وارد حاشیه نمی شوم.


قرارداد تو با استقلال نجومی است؟


اصلا. من با استقلال اصلا بحث مالی نداشتم. من اگر قراردادم میلیاردی بود اصلا قرارداد نمی بستم چون وارد حاشیه می شدم. قرارداد بستن من با استقلال یک دقیقه هم نشد، آقای توفیقی قرارداد را گذاشتند و من هم بدون درنگ امضا کردم.


تو فصل قبل چقدر از باشگاه پارس جم پول گرفتی؟


من اصلا پولی نگرفته ام و فقط ۵۰ درصد از قراردادم را گرفته ام.


فکر می کنی در لیست بعدی تیم ملی که بعد از جام جهانی اعلام می شود، نام تو هم وجود دارد؟

یکی از دلایلی که استقلال را انتخاب کردم این بود که سختی این راه باعث می شود به تیم ملی دعوت شوم. من در پارس جم تلاش می کردم ولی می دانستم از تیمی که تازه از لیگ یک آمده دعوت شدن به تیم ملی خیلی سخت است. واقعا سمت راست تیم ملی خیلی قوی است و بازیکنانی هستند که سال ها حضور دارند ولی من تلاش می کنم برای سال های آینده به تیم ملی دعوت شوم. البته خود آقای تارتار گفته بود که به کی روش گفته است که من را به تیم ملی دعوت کند ولی می دانستم کار خیلی سخت است.


استقلال چقدر با تیمی مثل پارس جنوبی جم فرق دارد؟


فرق که صد در صد دارد. من از بچگی آرزو داشتم هواداران را از نزدیک ببینم. در بازی برگشت وقتی وارد زمین آزادی شدم اصلا هیچ چیز نمی فهمیدم و محو تماشاگران شده بودم. وقتی هواداران شعار می دادند برای من خیلی جذاب بود و همه را گوش می دادم، چه شعارهای بد چه خوب. (با خنده)


در بازی برگشت با استقلال، واقعا داوری به ضرر پارس جم بود؟


بازی عجیب بود و ما هیچ وقت فیلم آن بازی ندیدیم. بازی بود که دقیقه ۱۰ به بعد هیچکس انگیزه نداشت چون واقعا داوری بد بود. البته من مطمئن بودم آن بازی را می باختیم چون استقلال واقعا در نیم فصل دوم تیم عجیبی بود، واقعا فوتبال استقلال از کل لیگ بالاتر بود و هر تیمی روبروی این تیم بازی کرد نتوانست بازی درستی بکند و نتیجه خوبی بگیرد ولی واقعا داوری در آن بازی خیلی من را ناراحت کرد.


استقلال بیشتر از همیشه به رسیدن به مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا نزدیک است. فکر می کنی استقلال می تواند السد را شکست بدهد؟


من مطمئن هستم استقلال راحت السد را شکست می دهد. من بازی های استقلال و السد را دیده ام، بازی با الدوحیل را دیدم و واقعا الدوحیل خیلی قوی تر است. السد فکر نمی کنم بتواند استقلال را شکست بدهد.


البته برای موفقیت خیلی مهم است تیام هم بماند.


تیام خیلی بازیکن خوبی است و آمار گلزنی اش این را نشان می دهد، فکر می کنم کلاس بازی اش از فوتبال آسیا بالاتر است. گل دومی که او به ذوب آهن زد آبروی ما را برد، همسرم لایو گذاشته بود و من از سایت آنتن داشتم بازی را می دیدم، وقتی او گل زد به هوا پریدم و همه فهمیدند استقلالی هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.