مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به دنبال تحولات بنیادین در بدنه اجرایی اداره‌کل نیستم.

شناسایی مسائل مهم فرهنگی رویکردهای مهم اداره‌کل/به دنبال تحولات بنیادین در بدنه اجرایی اداره‌کل نیستم

به گزارش قدس آنلاین دکتر جعفر مروارید در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار شد، عنوان کرد: نه تنها به دنبال تحولات بنیادین در بدنه اجرایی این اداره‌کل نیستم چرا که هریک از آنان را سرمایه‌ای دارای تجربه می‌دانم استفاده از ظرفیت‌ها و ایده‌های ایشان را در دستور کار خود قرار داده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار این اداره کل قرارخواهد گرفت توجه به موضوع مساله‌محوری است. فرهنگ بن‌مایه پیشرفت، بنابراین لازم است تا در این عرصه به جای برخوردهای مصداقی به دنبال مساله‌محوری باشیم تا مسیر حل مسائل در عرصه فرهنگ و به تبع آن توسعه نیز فراهم آید.

مروارید ادامه داد: از جمله رویکردهای مهم این اداره‌کل شناسایی مسائل مهم فرهنگی در جهت کمک به سیاست‌گذاری فرهنگی در استان با تمام آن ویژگی‌ها است که به آن اشاره شد.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی عنوان کرد: دومین هدف پیشرو ارتقا جایگاه فعالان عرصه فرهنگ در ساحت اجتماعی استان و کشور خواهد بود چرا که امروز نه هنرمندان و نه فعالان فرهنگی و نه همکاران این حیطه در وضعیتی شایسته خویش قرار ندارند و طبعا نمی‌توانند ایفاگر نقش‌های بزرگ باشند. باید تلاش کرد در گام‌های نخست جایگاه هنرمندان و همچنین مدیریت این حوزه را در نگاه مسئولان تصحیح و بازآرایی نمود.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بین‌المللی خراسان در دستیابی به اهداف ذاتی؛ دیگر مقوله‌ای است که نیازمند توجه جدی است جهان امروز جهان پیچیده‌ای است که زندگی در آن جز با نگره جهانی امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص اصطلاح فرهنگ اظهار کرد: شاید بهترین واژه‌ای که می‌توان برای فرهنگ به کار برد اصطلاح آسان‌نمای مشکل باشد امروزه همه به راحتی از فرهنگ سخن می‌گویند و پیرامون آن اظهار نظر می‌کنند اما چون به عرصه عمل می‌رسند تازه متوجه مشکلات و پیچیدگی‌های آن می‌شوند، مدیریت عرصه فرهنگ نیز به همین دلایل نیز دچار پیچیدگی فراوان است.

وی ادامه داد: از طرفی خراسان همواره مهد تمدن‌سازی و عرصه تعامل و آمیختگی فرهنگ‌های مختلف با همدیگر بوده است. خراسانی که شعر حماسی و سپیدش زنده نگه دارنده زبان فارسی، معماری شگرفش الهام‌بخش معماری ایرانی و معنویش پرونده هنر دینی و اسلامی است. مروری برآثار و میراث ملموس و غیرملموس در این سرزمین و پیگیری نشانه‌های ادب و هنر اسلامی ایرانی به خوبی اثبات کننده این مدعااست.

مروارید افزود: به دلیل وجود چنین پیشینه‌ای از یک‌سو و وجود نگاه‌های متکثر از سویی دیگر انتظارات از خراسان به صورتی متفاوت از هر استان دیگری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان با برخورداری  از تنوع عمیق فرهنگی و پیوند این تنوع با موهبت مهم زیارت در صورت برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت علمی و منطقی و به دور از سلیقه چنان قابلیتی دارد که می‌تواند یک کشور را از خود متاثر سازد. امروزه با تکیه بر تلاش‌های مدیران پیشین استان و با همیاری کلیه همکاران خود در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تلاش خواهم کرد تا ضمن تقویت عرصه‌های پیشین افق‌های جدیدی را در دستور کار این اداره‌کل بگشاییم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.