سید حسین نقوی حسینی گفت: کنوانسیون FATF، کنوانسیون بین المللی است که متن آنرا مجالس تمامی کشورها به تصویب رسانده‌اند و نمی‌توان برای آن شرط گذاشت. درنتیجه هیچ یک از حق تحفظ دولت، اعلامیه تفسیری و حق شرط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاثیری در عمل این کنوانسیون ندارند.

گذاشتن حق شرط برای کنوانسیون FATF بلااثر است / لایحه عضویت در کنوانسیون برای رأی‌گیری به صحن مجلس می‌آید

قدس آنلاین / مینا افرازه: سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین درباره حق شرطی که کمیسیون امنیت ملی برای کنوانسیون FATF درنظر گرفته، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی، بحث‌های طولانی و متعددی درباره عضویت جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون FATF و شرایط پیوستن به این کنوانسیون را برگزار کرد و درنهایت نظر کمیسیون براین شد که شاید با گذاشتن شروطی بتوان جلوی ایرادات و خطرات عضویت در این معاهده را گرفت.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: گرچه نظر شخصی بنده بر این است که گذاشتن حق شرط بلااثر است و به هیچ وجه اثر حقوقی ندارد. کنوانسیون FATF، کنوانسیون بین المللی است که متن آنرا مجالس تمامی کشورها به تصویب رسانده‌اند و در نتیجه نمی‌توان برای آن شرط گذاشت. درنتیجه هیچ یک از حق تحفظ دولت، اعلامیه تفسیری و حق شرط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاثیری در عمل این کنوانسیون ندارند و تبعات پذیرش مفاد آن همچنان پابرجا می‌ماند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره مراحل بعدی تصویب کنوانسیون تصریح کرد: با توجه به اینکه در کمیسیون امنیت ملی برای کنوانسیون حق شرط  گذاشته شده، قرار است لایحه آن به صحن علنی بیاید تا نمایندگان درباره کنوانسیون و شروطی که برای آن درنظر گرفته شده،  رای خود را بدهند و اگر اکثریت نمایندگان با پیوستن به معاهده موافق باشند لایحه آن به تصویب خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.