رشت- آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم بیست و نهمین سالروز عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) رشت با اشاره به اصول اساسی حکومت امام علی علیه‌السلام گفت: اصول و بنیان حکومت امام خمینی (ره) بر پایه حکومت امام علی (ع) استوار بوده است.

اصول و بنیان حکومت امام خمینی (ره) بر پایه حکومت امام علی (ع) استوار بوده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ظهر امروز با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی رشت برگزار شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این مراسم  اصل اسلام مداری را از شاخصه و اصول حکومت امام علی علیه‌السلام دانست و گفت: مکتب اسلام مداری مهم‌ترین اصل حکومت در جمهوری اسلامی است و  امام خمینی (ره) مکتب ما را بر مبنای مکتب اسلام بنا نهاد و مقام معظم رهبری نیز با قدرت در این مسیر گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه امام راحل مقصد جمهوری اسلامی را مکتب اسلام معرفی کرده است، گفت: تمام دشمنی‌هایی که با نظام ما می‌شود به خاطر همین اصل است.

امام جمعه موقت تهران تکلیف مداری را اصل اساسی دوم حکومت امام علی(ع)  برشمرد و گفت: در جمهوری اسلامی هم ما براساس حکمت، مصلحت، عزت به تکلیف عمل کرده و می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در مواجه با مخالفان دو روش متفاوت داشت و در برخورد با بازی خورده‌ها محبت آمیز و نسبت به سران مخالفان قاطعیت محمدوار داشت.

آیت الله  خاتمی اذعان کرد: قاطعیت امام راحل در برخورد با منافقین و رهبر معظم انقلاب در برخورد با فتنه گران از این مقوله از زندگی حضرت علی(ع) درس گرفته شده بود.

وی ارزش مداری را دیگر اصل حکومت علوی خواند و اعلام کرد: حکومت امام علی(ع) حکومت ارزش‌ها بود و مسئولیت را به کسانی داد که مسئولیت را امانت بدانند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: فرهنگ مقاومت نه تنها در دوره حکومت بلکه در تمامی دوره‌های زندگی حضرت علی(ع) یک اصل اساسی بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت، فرهنگ امیرالمومنین علی(ع) است، گفت: امام براساس همین فرهنگ با قاسطین و مارقین جنگید.

وی اظهار داشت: امروزه نظام جمهوری اسلامی یک تنه در برابر دنیای کفر ایستاده و به فضل خدا پیروز است.

امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که به مذاکرات خوشبین بودند و روز تصویب برجام را عید می‌دانستند و حل همه مشکلات را به تصویب برجام گره می‌زدند عملاً دیدند که مذاکرات جواب نداد.

وی اضافه کرد: در فلسطین دیدیم هفتاد سال مذاکره جواب نداد و عزت مردم در سایه انتفاضه‌های قهرمانانه بود.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: تنها نسخه‌ای که امروزه جواب می‌دهد، فقط و فقط ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های استکبار است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه قرآن به اتحاد مسلمین تأکید کرده افزود: الحمدالله ملت ایران بر اصول وحدت دارند و حضور یکپارچه در روز قدس نمونه‌ای از آن است درحالی‌که اختلاف‌سلیقه یک امر طبیعی است و باید در جامعه وجود داشته باشد.

وی گفت: در جمهوری اسلامی بر سر اصول وحدت داریم و در روز قدس خواهیم دید که مردم یک صدا فریاد مرگ بر اسرائیل سر خواهند داد وگرنه اختلاف سلیقه در جامعه طبیعی است.

امام جمعه موقت تهران اعلام کرد: توطئه‌های دشمن نشان می‌دهد جمهوری اسلامی جای خود را در دنیا باز کرده و به درستی به راه خود ادامه می‌دهد.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: کسانی که یاس را در جامعه ترویج و مشکلات را بزرگ نمایی می‌کنند اگر دشمن نباشند کار دشمن را می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.