فرهاد تجری اظهار داشت: اقدامات آمریکا و اسرائیل علیه مردم فلسطین درحالی صورت می‌گیرد که توطئه‌ها و جنگ افروزی آنها در سایر نقاط خاورمیانه از جمله سوریه، عراق، یمن و نیز پیمان‌شکنی آمریکایی‌ها در توافق برجام، همگی سبب شده تا مردم منطقه روز به روز نسبت به این گونه جنایات و اقدامات آگاه‌تر شوند و در روز قدس برای اعلام بیزاری از رژیم منحوس اسرائیل و حامیان آن حضور موثری داشته باشند.

 اعلام انزجار مسلمانان جهان از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در روز قدس

قدس آنلاین / مینا افرازه: نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با قدس آنلاین درباره روز قدس امسال و شرایط حساسی همچون انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی که در روزهای اخیر برای فلسطینیان رخ داده است، اظهار داشت: فلسفه نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام راحل برای حضور میلیونی مردم ایران و مسلمانان جهان برای راهیپمایی در این روز و زنده نگه داشتن مسئله فلسطین بود.

فرهاد تجری همچنین گفت: روز قدس امسال با توجه به شرایط منطقه‌ای و اتفاقاتی که اخیرا رخ داده از جمله انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و نیز شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، با سایر سال‌ها تفاوت خواهد داشت. در روز قدس مردم کشورمان و مسلمانان دیگر نقاط جهان در حمایت از فلسطینی‌ها در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند و به ابراز انزجاز از سیاست‌های استکباری آمریکا و رژیم دست نشانده آن یعنی رژیم صهیونیستی می‌پردازند. شاید ماهیت رژیم صهیونیستی و اقدامات استکباری‌اش در سال‌های ابتدایی تشکیل این رژیم آنچنان برای جامعه جهانی روشن نبود و جنایات آنان برملا نشده بود اما به مرور زمان خصوصا با تحولات سال‌های اخیر، جنایات آنها برای مردم رو شده است و جامعه جهانی متوجه شده‌ که آنها چه نوع رویکردی نسبت به جهان اسلام و مسلمانان دارند.

وی تصریح کرد: مرزبندی‌های جدیدی که آمریکا اخیرا در طرح انتقال سفارت خود به قدس اشغالی ایجاد کرد و بسیاری از حکام مرتجع و سرسپرده منطقه‌ای هم به حمایت از این اقدام پرداختند، موجب گستاخ‌تر شدن اسرائیل شد و در این روزها اقدام به خاک و خون کشیدن هزاران فلسطینی کرد. اقدامات آمریکا و اسرائیل علیه مردم فلسطین درحالی صورت می‌گیرد که توطئه‌ها و جنگ افروزی آنها در سایر نقاط خاورمیانه از جمله سوریه، عراق، یمن و نیز پیمان‌شکنی آمریکایی‌ها در توافق برجام، همگی سبب شده تا مردم منطقه روز به روز نسبت به این گونه جنایات و اقدامات آگاه‌تر شوند و در روز قدس برای اعلام بیزاری از رژیم منحوس اسرائیل و حامیان آن حضور موثری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.