۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 604147

قدس انلاین : آیین معنوی دومین شب قدر و شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با قرائت دعای جوشن کبیر، احیا و قرآن بر سر گذاشتن، مرثیه سرایی شب شهادت امام علی(ع) و ذکر توسل به امام رضا(ع) با حضور دهها هزار زائر و مجاور در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

آیین دومین شب قدر در مشهد برگزار شد

یکی از استادان حوزه علمیه قم در این مراسم معنوی گفت: گسترش معنویت نوین و سکولار و ضعف باورها و اعتقادات دینی در جامعه اسلامی یک هشدار است و باید در این خصوص اقدام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی افزود: معنویت توجه به معاد، عبودیت و اطاعت از خدا، باور به خدا، ایمان به غیب، پذیرش واجبات و محرمات، تقید به انجام واجباتی چون نماز و روزه است، سلامت روح به معنویت است، معنویت به روح انسان آرامش می دهد و موجب رشد فکری انسان می شود.
وی ادامه داد: کاهش معنویت در جامعه خطرناک است، ائمه معصومین(ع) همواره نسبت به کاهش معنویت، فصلی شدن معنویت یا جایگزین شدن معنویت نوین یا سکولار در جامعه نگران بودند.
این روحانی در تشریح علل کاهش معنویت در خانواده و جامعه گفت: نخستین علت کاهش معنویت در جامعه ضعف باورهای دینی است، شبکه های ماهواره ای و دشمنان توان خود را بر تضعیف اعتقادات و باورهای دینی مردم متمرکز کرده اند. منبرهای روحانیون باید از آموزش اعتقادات لبریز شود، صدا و سیما و واحدهای درسی در دانشگاه باید بر محور آموزش اعتقادات استوار باشد.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: دومین علت کاهش معنویت در جامعه 'لقمه حرام' است زیرا لقمه حرام مستقیما روی باورهای دینی اثر می گذارد. معنویت نوینی که شبکه های ماهواره ای و نظام سکولاری تبلیغ می کنند با حلال و حرام کاری ندارد و حلال را به سخره می گیرد.
وی ادامه داد: سومین علت کاهش معنویت در جامعه 'عادت بر گناه' است. اگر قبح گناه بشکند و عادی شود به راحتی مانع گسترش معنویت در جامعه می شود. اینکه منکر، معروف شود، ارزشهای دینی تبدیل به ضد ارزشها و ضد ارزشها تبدیل به ارزشهای دینی شوند هشداری است که قرنها قبل ائمه معصومین(ع) آن را پیش بینی کرده بودند.
رفیعی گفت: چهارمین علت کاهش معنویت در جامعه 'تجمل پذیری و دنیاپرستی' است. دوری از علما و بزرگان دین، گسترش دروغ، بی توجهی خانواده ها به اعمال فرزندان و شرکت در مراسم لهو و لعب هم از دیگر علل کاهش معنویت در جامعه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.