۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 604157

قدس انلاین : هواشناسی خراسان رضوی برای روزهای آینده جوی پایدار، با احتمال وزش شدید باد، رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق و کاهش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی کرده است.

کاهش نسبی دما در خراسان رضوی
 بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره امروز به ویژه در نیمه شمالی استان نشان‌دهنده رگبارهای پراکنده باران با احتمال رعدوبرق بوده، ضمن این‌که از اواخر وقت بر شدت وزش باد، به ویژه در شمال شرق استان، افزوده شده و به تدریج با پدیده گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میزان دید افقی را به همراه خواهد داشت. تداوم این وضعیت همراه با کاهش نسبی دمای هوا تا اوایل هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.
بر این اساس آسمان نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان در صبح پنج‌شنبه صاف تا قسمتی ابری با احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده باران، پاره‌ای نقاط وزش باد شدید و گردوخاک، در مناطق شمالی با احتمال باد بسیار شدید لحظه‌ای و در عصر با افزایش موقت ابر پیش‌بینی می‌شود.
هوای مشهد نیز در صبح پنج‌شنبه صاف تا قسمتی ابری به تدریج افزایش شدت باد و گردوغبار و در عصر صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوغبار و در مناطق کوهستانی همراه با افزایش موقت ابر با کمینه و بیشینه دمای 23 و 36 درجه سیلیسیوس خواهد بود.
آسمان نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان در صبح جمعه صاف تا قسمتی ابری در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید و گردوخاک، به ویژه در مناطق جنوب و جنوب غربی استان و در بعدازظهر با افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
هوای مشهد نیز در صبح جمعه صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید و گردوغبار و در عصر  افزایش موقت ابر و کمینه و بیشینه دمای 20 و 33 درجه سیلیسیوس خواهد بود.
بر اساس این گزارش در شبانه روز گذشته، فریمان با کمینه دمای 17 درجه سیلیسیوس خنک‌ترین و مه‌ولایت با بیشینه دمای 41 درجه سیلیسیوس گرم‌ترین شهرهاس استان بوده‌اند. حداکثر میزان وزش باد از ایستگاه تربت حیدریه با سرعت 47 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. بیش‌ترین حجم بارش‌ها در استان نیز در شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور وکلات نادر با کم‌تر از 0.1 میلی‌متر بارش ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.