قدس انلاین : رئیس اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه کباب و حلیم مشهد گفت: اگر شاهد افزایش قیمت گوشت باشیم بعد عید فطر شاهد 10 الی 15 درصد افزایش قیمت خواهیم بود.

گرانی 15درصدی چلوکباب درمشهد
حسن امیریان، در خصوص تخلفات صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون شاهد تخلفی نبودیم یعنی از 100 واحد در مشهد کار می‌کنند 90 مورد آن تعطیل است یعنی همان دو ساعت قبل افطار باز هستند و حدود 3 تا 4 ساعت بعد از افطار فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: در نهایت در این ایام، زمانی که ساعت کاری کاهش پیدا کند نیز تخلفات کمتر خواهد شد. زمانی که فروش کمتر شود  نیز شاهد تخلفات کمتری خواهیم بود.
رئیس اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه کباب و حلیم مشهد افزود: اتحادیه ما شامل 1200 واحد صنفی در حال فعالیت هستند و از این تعداد حدود 200 مورد آن در زمان افطار فعالیت می‌کنند و باز از این تعداد 100 مورد آن در زمان افطار باز خواهند بود.
امیریان عنوان کرد: اما با این وجود در این ایام حدودا 3 تخلف شاهد بودیم که آن هم به دلیل آن بوده که فرد مراجعه‌کننده شک به این داشته است که برنج فروخته شده به آن ایرانی بوده یا پاکستانی که ما خود در اتحادیه به آن رسیدگی کردیم.
وی در خصوص فعالیت این اتحادیه در شب‌های قدر نیز تصریح کرد: در چند سال گذشته شاهد تعطیلی چندین مورد از واحدهای خود بودیم و هر مقدار که تاکنون فعالیت دارند برای خدمات‌رسانی به مردم مشهد و زائران امام رضا (ع) است.
رئیس اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه کباب و حلیم مشهد عنوان کرد: در سه شب قدر نیز برنامه خاصی در دستور کار خود قرار ندادیم بعضی از واحدهای ما در این ایام عزاداری واحدهای خود را تعطیل کرده و بعضی از آن‌ها در اطراف هم نیز فعال هستند.
امیریان در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان خاطرنشان کرد: در این سه شب بعضی از آشپرخانه‌های ما ثبت سفارش انجام دادند و به دلیل آنکه تا نزدیک سحر مردم به عزاداری مشغول بوده و قرآن سر می‌گذارند نذورات خود را در این سه شب به آشپزخانه‌ها واگذار خواهند کرد و بین 600 تا 1000 مورد ثبت سفارش انجام می‌گیرد.
وی در خصوص وضعیت بازار در ماه مبارک رمضان بیان کرد: وضعیت بازار در این ایام متوسط بوده سال‌های گذشته روند بهتری را پشت سر گذاشتیم اما در سال جاری یک مقداری شاهد سنگینی بازار بودیم.
رئیس اتحادیه صنف رستوران، چلوکباب، آشپزخانه کباب و حلیم مشهد تاکید کرد: با این وجود ما هیچ افزایش نرخی نسبت به سال گذشته لحاظ نکردیم اما اگر شاهد افزایش قیمت گوشت باشیم بعد عید فطر شاهد 10 الی 15 درصد افزایش قیمت خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.