کرج- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی کرج با بیان اینکه کیفیت پایین قطعات بیشترین فراوانی را در شکایات داشته است گفت: با توجه به محدودیت های ارزی در آینده نه چندان دور تامین لوازم یدکی خودروهای خارجی با مشکل روبرو خواهد شد.

کیفیت پایین قطعات یدکی خودرو بیشترین شکایت را دارد

سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: بیش از دو ماه از رکود بازار لوازم یدکی خودروهای خارجی سپری می شود چرا که هیچ گونه ارزی برای تاجران این حوزه در گرفته نشده و آن ها نیزاز همین رو ثبت سفارش نداشته اند.

وی در ادامه با اشاره به اصالت قطعات یدکی موجود در بازار گفت: اغلب لوازم موجود در بازار برای خودروهای داخلی و ایرانی بوده که از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی کرج تصریح کرد: البته کیفیت بالای قطعات یدکی وابسته به استاندارد بودن آن قطعه و شرکت تولیدکننده آن است.

موسوی به غیر قانونی بودن برخی کارگاه های تولیدی اشاره کرد و گفت: برخی قطعات نیز نه در شرکت بلکه در کارگاه های تولیدی که به صورت زیرزمینی اداره می شوند در حال تولید اند.

وی تصریح کرد: این دست کارگاه ها که به صورت غیر مجاز و زیر زمینی اداره می شوند از استاندارد لازم برخوردار نبوده و در نهایت از کیفیت محصول کاسته می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی کرج از برخورد با کارگاه های قطعه سازی غیر مجاز خبر داد و گفت: مسئولیت بازرسی از این دست کارگاه ها با اداره استاندارد است اما در صورت معرفی آن مراکز به طور حتم با آن ها برخورد صورت می گیرد.

موسوی به تعداد فروشگاه های مجاز لوازم یدکی در کرج اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار فروشگاه دارای مجوز فعال هستند  و حدود ۵۰۰ فروشگاه نیز در حال اخذ جواز قرار دارند.

وی کیفیت پایین برخی قطعات را بیشترین تخلف در صنف فروش لوازم یدکی خودرو دانست و گفت: تاکنون بیشترین دریافت شکایت مربوط به کیفیت پایین قطعات یدکی بوده که از استاندارد لازم برخوردار نبوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.