شهرکرد-مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه کسی که زیر پرچم دین اسلام و اهل بیت علیهم السلام قرار دارد باید دل در گرو بیت المقدس داشته باشد، گفت: دفاع از مظلوم طبق دستورات دینی ما یک وظیفه اعتقادی است.

دفاع از مظلوم طبق دستورات دینی ما یک وظیفه اعتقادی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان،  حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی با اشاره به اهمیت و ضرورت راهپیمایی روز قدس گفت: مبدأ این حرکت امام خمینی (ره) بودند و وقتی امام راحل این مطلب را بیان می کنند، یعنی مبنای و ریشه ی اعتقادی دارد و اگر روز جهانی قدس را اعلام فرمودند برای این بود که دور از ساحت اسلام و مسلمین است که جایی که نخستین قبله بوده است در اختیار شرک، کفر و نفاق باشد.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: آن زمانی که امام روز قدس را اعلام کردند ، تمام حرم های ائمه در مجموع در اختیار یهود بود چون آل سعود یهود هستند و ریشه ی یهودی دارند، حرمین شریفین در عراق هم در اختیار صدام و حزب بعث بود و خدا را شکر امروز در عراق حرم ائمه کم کم در اختیار مسلمین است اما متأسفانه در مکه و مدینه این چنین نیست.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از قدس می شود یعنی قبله ی اول مسلمین و این به اعتقادات ما مسلمانان برمی گردد و پیامبر گرامی اسلام در تمام ۱۳ سالی که در مکه بودند و بعد از هجرت هم ۱۷ ماه به سمت بیت المقدس نماز می خواندند، به علاوه اینکه شامات محل زندگی و مبعوث شدن پیامبران زیادی بود و این نشان از آن دارد که مسئله ی قدس بیشتر از آنکه سیاسی باشد، یک مسئله ی اعتقادی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری عنوان کرد: برهمین اساس رژیم غاصب و جعلی همچون اسراعیل هیچ حقی نسبت به این سرزمین ندارد و ملت های مسلمان باید با حمایت خود از مردم بی دفاع این سرزمین آنها را در باز پس گرفتن حق خود یاری کنند.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به حضور گسترده ی مردم در مراسم راهپیمایی سال های گذشته گفت: هر کسی که زیر پرچم دین اسلام و اهل بیت علیهم السلام قرار دارد باید دل در گرو بیت المقدس داشته باشد و از اعتقادات خود و از قبله ی مسلمین که دارای حرمت است دفاع کند .

وی افزود: اعتقاد ما این است که کسانی که فلسطین را غصب کرده اند قوم یهود نیستند و صهیونیست هستند و صهیونیست یک فرقه ی دست ساخت آمریکا و استکبار است و همه ی یهودی ها موافق این مسئله نیستند و این گروه غاصب هستند که افکار پوشالی نیل تا فرات را دارند.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی با اشاره به اینکه طبق دستورات دینی ما دفاع از مظلوم یک وظیفه است، ادامه داد: دین ما دستور بر دفاع از مظلوم دارد حتی اگر مسلمان نباشند، همان گونه که سایر مردم جهان هم در دفاع از مردم مظلوم فلسطین ساکت نمی نشینند، انسانیت حکم می کند بر علیه این ظلم بزرگ که در فلسطین در حال رخ دادن است ساکت ننشینیم.

وی گفت: پیام مهم روز قدس برای رژیم صهیونیستی این است که مسلمانان لحظه ای از خواست خود غافل نمی شوند و عقب نخواهند رفت و با این بیداری اسلامی که در سر تا سر جهان در حال شکل گیری است ، چون یک مبنای اعتقادی دارد امکان ندارد ما عقب بنشینیم و تا زمانی که جان در بدن مسلمین است ، تسلیم این رژیم غاصب و کودک کش نخواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: دفاع از بیت المقدس و مردم فلسطین برما تکلیف است و همه ی مسلمین جهان چه در ایران و چه در دیگر نقاط جهان، بنا به دستور امام که آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند، وظیفه دارند برای دفاع از اعتقادات خود در حمایت از مردم فلسطین قیام کنند.

حجت الاسلام مرتضوی گفت: متأسفانه حکام بعضی از کشورهای مسلمان تحت سلطه ی غرب و استکبار هستند و از افکار پوچ آنها تبعیت می کنند ولی مردم این کشور ها در دفاع از مظلوم ساکت نمینشینند و در صحنه هستند  و باید این سخن پیامبر گرامی اسلام را برای آنان بار ها و بار ها گوشزد کرد که کسی که صبح کند و اهمیتی به کارهای مسلمانان ندهد او از آنان نیست و کسی که صدای مردی بشنود که فریاد کمک خواهی از مسلمانان را سر دهد و پاسخش را ندهد مسلمان نیست.

وی ادامه داد: رژیم کودک کش، غاصب و جعلی اسراعیل باید بداند که هرگز به اهداف پوشالی خود دست پیدا نخواهد کرد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای مدظله العالی فرمودند: اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.