قزوین_ آمادگی هرچه باشکوه تر برای برگزاری راهپیمائی روز قدس در قزوین از چندین روز آغاز شده است و مردم با حضور در این راهپیمایی نشان خواهند داد که فلسطین تنها نیست.

فردا، ندای مظلومیت مردم فلسطین در قزوین می پیچد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در سال ۱۹۴۸ تشکیل دولت اسرائیل به قیمت قتل‌عام و کشتار هزاران نفر فلسطینی و آواره شدن صدها هزار تن دیگر در سرزمین غصب‌شده فلسطین توسط بن‌گورین اعلام شد.

در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، بعد از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی اسرائیل، امام خمینی (ره) از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند و بعد از دعوت امام خمینی (ره)، این روز در ایران به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد.

روز قدس یک نماد سالانه برای برائت از ظلم و جور در سطح جهان است و در این روز در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و مظلومان دنیا، ملت ایران و دیگر ملل اقدام به برپایی روز قدس و راهپیمائی آن می کنند. 

 برگزیدن روز قدس دو علت داشت؛ علت نخست این است که مسأله فلسطین زنده نگه داشته شود و جلب توجه مسلمانان و دولت‏های اسلامی به خطر صهیونیسم بود و علت دوم، یک جنبش خودآگاه و با غیرت از مسلمانان در برابر خیانت‏های سازشکارانه برخی دولت‏های عربی تشکیل شود تا جلوی این خیانت ها گرفته شود.

مردم قزوین نیز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خود را برای خلق حماسه وحدت آفرین «روز قدس» آماده می کنند و هماهنگی های لازم برای برگزاری هرچه با شکوه تر این روز از روزها  هفته های گذشته با صدور اطلاعیه هایی صورت گرفته است.

دو مسیر برای راهپیمایی روز قدس در قزوین پیش بینی شده است.

مسیر شماره یک، مسیر چهار راه طالقانی (سر پل طالقانی) خیابان طالقانی، میدان آزادی و مسجدالنبی (ص) است.

 میدان میرعماد، دروازه درب کوشک، خیابان نادری، میدان آزادی و مسجدالنبی(ص) هم به عنوان مسیر شماره دو درنظرگرفته شده است.

تمهیدات ویژه هم برای راهپیمایی روز قدس از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین درنظرگرفته شده است.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین، تمهیدات ترافیکی در این استان اجرا می شود.

سرهنگ مهدی محمدی در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: محدودیت های ترافیکی برای روز قدس در استان قزوین پیش بینی شده است که اجرای این محدودیت ها از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز می شود.

وی افزود: خیابان عبید زاکانی مسیر شمال به جنوب، تقاطع بازار به سمت میدان آزادی، میدان میر عماد به سمت میدان آزادی، تقاطع ولیعصر به سمت میدان آزادی و تقاطع شهدا به سمت میدان آزادی مسیر جنوب به شمال به عنوان محدویت های ترافیکی استان قزوین در روز قدس بوده و تردد وسایل نقلیه بویژه موتورسیکلت ها درطول مسیر راهپیمایی ممنوع است.

حضور مردم روزه دار قزوین در راهپیمایی روز قدس در آخرین روز از ماه مبارک رمضان بدون شک مشت محکمی بر یاوه گویی های مخالفان اسلام ناب محمدی و پاسخ کوبنده ای بر زورگویی و استکبار اسرائیل و سردمداران آنها خواهد بود.

و نایب بر حق امام عصر در زوال و نابودی رژیم غاصب و منحوس اسرائیل چه زیبا گفت: «ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیه‌ اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.