قدس آنلاین: همزمان با حضور پرشور و کم سابقه مردم ایران اسلامی در مراسم روز جهانی قدس، این مراسم با شکوه در بیشتر کشورهای اسلامی نیز با استقبال مسلمانان روبرو شد.

طنین مرگ بر اسرائیل ایران و کشورهای اسلامی را فرا گرفت

مردم روزه‌دار کشورمان با حضور میلیونی خود در سی‌ونهمین سال پی‌درپی در بیش از ۹۰۰ نـقطـه کشور فریاد "آزادی قدس شریف" سر دادند تا حمایت خود از آرمان فلسطین را اعلام کنند.

همزمان با ایران صدها میلیون از شهروندان کشورهای مختلف در کشورهای‌شان نیز در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار "روز جهانی قدس، پیروزی جبهه مقاومت، شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی، عزم ملت فلسطین برای بازگشت" برگزار شد. مسئولان کشوری و لشکری از جمله سران قوا نیز با حضور در میان خیل شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی قدس پیوند خود را با مردم و آرمان قدس شریف اعلام و اظهار کردند.

توطئه هماهنگ شدن ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی برای انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف و تحمیل پروژه سازش به ملت فلسطین با نام بزک کرده «معامله قرن» که با انتقال سفارت آریکا به قدس توسط دونالد ترامپ کلید خورد، بیش از گذشته حساسیت ملت‌های مسلمان را نسبت به خطر بزرگی که آرمان فلسطین را تهدید می‌کند و نقشه‌های شوم استکبار جهانی برانگیخت تا  امسال با انسجام بیشتر اتحادی بی مثال حمایت خود را از ملت آزاده فلسطین که بیش از ۷۰ سال تحت ستم قرار داشته‌اند اعلام کنند.

برگزاری راهپیمایی روز قدس در پایتخت فرهنگی جهان اسلام

به گزارش تسنیم، راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در استان خراسان‌رضوی و مشهدمقدس همزمان با سراسر کشور از لحظاتی پیش آغاز شد.

این مراسم در مشهد مقدس باشکوه خاصی در حال برگزاری است و راهپیمایان از محل میدان ۱۵ خرداد مشهد راهپیمایی خود را آغاز کرده و به سمت حرم منور رضوی در حال حرکت هستند.

راهپیمایان پس از حضور در راهپیمایی این روز و طی مسیر به سمت حرم رضوی در پایان در بارگاه رضوی گرد یکدیگر جمع شده و قطعنامه پایانی روز جهانی قدس قرائت خواهد شد.

همچنین سخنران پایانی روز جهانی قدس در مشهدمقدس و سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس سردار سلامی؛ جانشین فرمانده کل پاسداران خواهد بود.

مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مهمترین شعارهایی است که مردم مشهد مقدس در جریان این راهپیمایی آن را سر می‌دهند و پلاکاردهای مختلفی نیز توسط مردم حمل می‌شود که شعارهای استکبارستیزانه روی آنها نمایان شده است.

همچنین از نکات جالب پلاکاردهای امروز مردمی شعارهایی است که در ارتباط با مسائل روز همچون عهدشکنی آمریکا در برجام و همچنین مسئله FATF دیده می‌شود و جمعیت عظیمی از مردم مشهدمقدس این پلاکاردها را حمل می‌کنند.

تهران بپا خاست

مراسم روز جهانی قدس در تهران هم با حضور گسترده و پرشور مردم روزه‌دار و اقشار مختلف از مسیرهای ده‌گانه تا دانشگاه تهران برگزار شده و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در جمع راهپیمایان سخنرانی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی تلاش دارد ایران را در کنج قرار دهد، گفت: این موجودات ناشی و موذی مراقب باشند کاری نکنند که با کنج قرار گرفتن ایران باعث ناامنی خودشان شوند.

فریاد مرگ بر اسرائیل در سراسر ایران اسلامی طنین انداخت

هممزمان میلیونها نفر از ایرانیان در شهرهای مختلف کشور با برگزاری با شکوه مراسم روز جهانی قدس، پایبندی خود را به هدف بزرگی که امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اما خمینی(ره) برای ازادی فلسطین و محو رژیم غاصب قدس تعیین فرموده بودند اعلام و مشت‌های گره کرده خود را به نشانه خشم و عدم پذیرش توطئه اشغال قدس بر بالای سر بردند.

صدها هزار نفر از مردم شهرهای کرمان، یزد، شیراز، هرمزگان، مردم غیور سیستان و بلوچستان، سواحل نشینان خلیج نیلگون همیشه فارس، مردم آزاده استانهای آذربایجان، اردبیل و قزوین، مردم سخت کوش و همیشه بیدار غرب کشور از کرد و لر، از سنندج و بام ایران شهر کرد و ایلام  تا خوزستان شهید پرور  و... و. همه یک صدا فریاد رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست جنایتکار را سر داده و انزجار خود را از جنایان رژیم اشغالگر قدس و حمایت استکبار جهانی و کشورهای غربی از این رژیم و جریان سازشکار عربی که روابط پنهان خود را با این رژیم این روزها نمایان و علنی کرده است اعلام کردند.

فریاد حمایت از فلسطین در کشورهای اسلامی

همزمان با ملت ایران، مسلمانان جهان در کشورهای دیگر و صدها نقطه دیگر  جهان نیز  به برگزاری روز جهانی قدس همت گماردند.

طنین ندای دفاع از آرمان فلسطین در اردن

مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس به همت سفارت ایران در اردن با حضور مقام های ارشد اردن، شخصیت های فلسطینی و دیپلمات ها و سفیران کشورهای خارجی برگزار شد.

به گزارش ایرنا سفیران روسیه، عراق، ونزوئلا، الجزایر، کارداران سوریه، عراق، رئیس کمیته فلسطین مجلس نمایندگان اردن، نمایندگان مجلس ملی فلسطین، مقامات ارشد اردن و نمایندگان گروه های مقاوم فلسطینی حضور داشتند.
سفیران عراق و الجزایر، کاردار سوریه، رئیس کمیته فلسطین مجلس نمایندگان اردن، نماینده مجلس ملی فلسطین، وزیر اسبق اوقاف اردن و دو تن از مبارزان و آزادگان فلسطینی نقطه نظرات خود را در خصوص موضوع فلسطین و قدس بویژه اندیشه های روشنگرانه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در دفاع از قضیه اول مسلمین مطرح کردند.

فلسطینیها غوغا کردند

صدها هزار تن از مردم در محاصره نوار غزه امروز با وجود تدابیر امنیتی و سرکوب شدید نظامیان رژیم صهیونیستی خود را به خیابانها رسانده و راهپیمایی روز جهانی قدس را با شکوهی بی‌نظیر برگزار کردند.

هیات عالی راهپیمایی های بازگشت در نوار غزه از همه اقشار مردم فلسطین خواسته بود که مشارکت گسترده ای در این تظاهرات داشته باشند.  خالد البطش رئیس هیات عالی برگزاری راهپیمایی های بازگشت در این باره گفت: ما در روز جهانی قدس به تظاهرات های خود ادامه می دهیم تا اعلام کنیم قدس متعلق به ما و نه دشمن غاصب است و این شهر قابل تقسیم نیست.

در همین حال، ده ها هزار فلسطینی از صبح امروز جمعه راهی شهر قدس شدند تا آخرین نماز جمعه ماه رمضان را در مسجد الاقصی اقامه کنند.

مردم بحرین هم آمدند

مردم بحرین با وجود آماده باش کامل نیروهای امنیتی و استقرار خودروهای نظامی در مناطق مختلف این کشور، از نخستین ساعات امروز به مناسبت روز قدس و در حمایت از مردم فلسطین، تظاهرات کردند.

شبکه خبری بحرینی 'اللؤلؤ' روز جمعه گزارش داد: شرکت کنندگان در تظاهرات، با سردادن شعارهایی بر پایبندی خود به آرمان و مقدسات فلسطین تاکید کرده و اقدام نظام بحرین در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.  
بحرینی ها پلاکاردهایی در دست داشتند که شعارهای با مضمون تأکید بر حق بازگشت و پایبندی به آرمان قدس به عنوان پایتخت ابدی کشور فلسطین، بر روی آن نوشته شده بود.  
تظاهرکنندگان همچنین با سردادن شعارهایی، همبستگی خود را با آیت الله 'شیخ عیسی قاسم' رهبر شیعیان بحرین که از دو سال پیش در بازداشت خانگی است، اعلام کردند.  
نظامیان بحرینی، در مناطق 'المالکیه'، 'النبیه صالح'، 'مصلی'، 'کرباباد' و 'النویدرات' به سوی تظاهر کنندگان گازهای اشک آور شلیک کردند.  
اللؤلؤ نوشت: این تظاهرات در حالی برگزار شد که تمام فعالیت های گروه های حامی آرمان فلسطین با فشارهای شدید از سوی محافل هستند. دولت بحرین از دو سال پیش برگزاری بزرگترین نماز جمعه را در کشور منع کرده و اجازه نمی دهد امام جمعه به مسجد جامع امام صادق (ع) در منطقه تحت محاصره 'الدراز' وارد شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.