قدس آنلاین:به مناسبت روز جهانی قدس ،آثار موزه‌های آستان قدس رضوی با موضوع فلسطین در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

نمایش آثار موزه‌های آستان قدس رضوی با موضوع فلسطین

 به گزارش  قدس آنلاین؛  رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: این  نمایش آثار موزه‌های آستان قدس رضوی با موضوع فلسطین ومجموعه‌شامل تابلوی نقش برجسته، نشان طلایی، ماکت معرق ونشانهای یادبود با موضوع این روز حماسه‌آفرین است.

جواد فرهمندنژاد افزود : نشان یادبود کنفرانس بین‌المللی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، با عنوان «القدس لنا» که با تکنیک قلم‎زنی بر روی مس خلق شده است یکی از آثار ارزشمند این مجموعه است.

وی گفت: این نشان یادبود در سال 1370 هجری شمسی توسط کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین اهدا شده است.

فرهمندنژاد افزود : ماکت معرق صدف مسجد قبه‌الصخره، یکی دیگر از آثار این گنجینه است که ، توسط احمد جبریل؛ دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در سال 1373 شمسی اهدا شده است.

نشان طلایی «مسجد الصخره القدس» به عنوان دیگر اثر این گنجینه ناز طرف ریئیس دانشگاه الدعوه الاسلامیه، شعبه لبنان در سال 1379 شمسی اهدا شده است.

به گزارش صدا و سیما،این مجموعه همه از آثار اهدایی به رهبر معظم انقلاب (مدظله‎العالی) است که در موزه هدایای مقام معظم رهبری در معرض دید زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قرار گرفته است.

بازدیدکنندگان می‌توانند از این آثار در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 12:30، پنج‌شنبه‌ها از ساعت 8 تا 11:30 و جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت 8 تا 12، از ساختمان موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری آستان قدس رضوی، واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی بازدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.