قدس انلاین : مردم مشهد با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا ظلم آشکار به مردم فلسطین و انتقال پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به قدس را محکوم کردند.

حضور پرشور مردم مشهد در راهپیمایی روز قدس/ جهان علیه اسرائیل متحد شده‌است
 مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس لحظاتی قبل با حضور سیل عظیمی از جمعیت مردم و مسئولان استان خراسان رضوی از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر رضوی آغاز شد.

سیل جمعیت راهپیمایان روزه‌دار از ساعات قبل از شروع رسمی مراسم روز قدس در میدان ۱۵ خرداد افزوده می‌شد.

حضور گسترده و پرشور مردم روزه‌دار در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس در انزجار از رژیم غاصب صهیونستی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین لحظاتی پیش از میدان ۱۵خرداد آغاز شد.

مردم با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا ظلم آشکار به مردم فلسطین و انتقال پایتخت رژیم قاصب صهیونیستی به قدس را محکوم کردند.

"می‌جنگیم می‌میریم قدس رو پس می‌گیریم" ، "نه سازش نه تسلیم نبرد با اسرائیل" ، "کودک‌کشی در یمن خود سند و دلیل است، وهابی کودک‌کش همدست اسرائیل است" و "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، اسرائیل دروغگو دشمن ملت ماست" از جمله شعار هایی هستند که مردم به همراه شعارهای اصلی" مرگ بر آمریکا" و" مرگ بر اسرائیل" سر دادند. 

 در این راهپیمایی که با حضور پررنگ اقشار مختلف مردم از جمله خانواده‌های شهدا، جانبازان، دانشجویان، حوزویان، ورزشکاران و مسئولین حوزه های مختلف از جمله نماینده ولی فقیه در مشهد برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن اعلام انزجار خود از دولت غاصب اسرائیل، اعتراض خود را به برجام و FATF با نوشتن پلاکاردهای مربوط با مضامینی مانند "FATF خیانتی دیگر در تکمیل برجام آمریکایی" و "دولتی محرمانه باید در مقابل اعتماد مردم پاسخگو باشد" و "تحمل یک شکل معیوب از برجام را نمی‌پذیریم" اعلام کردند. 

آدمک‌های صهیونیستی و آمریکایی مانند سال های گذشته به نمایش درآمده و پرچم آمریکا و اسرائیل به عنوان نمادهای ظلم و استکبار توسط مردم به آتش کشیده شدند.

در این راهپیمایی پرشکوه، صحنه‌ای که شدیدا به چشم می‌آمد، حضور سالمندان و معلولین ویلچرنشین با وجود سختی طی کردن راه پر از جمعیت و همچنین حضور خانواده‌ها با فرزندان خردسال خود در کنار دیگر مردم روزه‌دار بود.

حضور مردم با ظاهر مختلف و ایستادن تمام جریان‌های فکری در کنار یکدیگر نشان از وحدت و همبستگی حول موضوع فلسطین بود، یکی از شرکت کنندگان در این باره اظهار کرد: شاید ظاهر من متفاوت باشد اما این دلیل بر عدم حضور من در این جمع  نیست و تحت هر شرایطی فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهم. 

اتحاد جهانی علیه صهیونیسم

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی که از شرکت کنندگان این راهپیمایی بزرگ بود، درباره این تجمع اظهار کرد: برخلاف تجمعاتی که در کشورهای دیگر صورت می‌گیرد که همگی رفتارهای سیاسی هستند، حضور مردم در این راهپیمایی اعتقادی است و مردم ایران با حضور پرشور خود بخشی از عقاید خود را ابراز می‌کنند. 

پژمان‌فر تاکید کرد: پیام این راهپیمایی این است که هر وقت ما در مرز مقاومت ایستادیم و ایستادگی کردیم برده ایم، در موضوع فلسطین هم ما ایستادیم و گفتیم که این غده سرطانی باید محو شود و نتیجه هم گرفتیم و این موضوع باید درسی باشد برای دولتمردان و مسئولین اجرایی ما که گمان می‌کنند با مذاکره می‌توانند مشکلات را حل کنند. 

نماینده مردم مشهد و کلات مذاکرات هسته ای را همانند مذاکراتی که برای فلسطین صورت گرفت، بی‌نتیجه دانست و بیان کرد:  مذاکرات برای برجام که 5 سال به طول انجامید موجب عقب افتادگی در مطالبات مردم شد و از این به بعد هم مذاکره با استکبار به جز عقب افتادگی نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: انتقال پایتخت به قدس نتیجه عکس داشته است و این کارشان فرار به جلو از روی ترسشان بوده است، کسانی هم که امروز معتقدند راهپیمایی قدس بی‌تاثیر است یک نگاه به دنیا بکنند، تیم فوتبال آرژانتین را ببینند، اگر نمی‌توانند این اتحاد جهانی علیه اسرائیل را ببینند کور هستند.

در پایان این راهپیمایی، شرکت کنندگان با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را اعلام کرده و نماز جمعه را به امامت آیت‌الله ‌سید احمد علم‌الهدی اقامه کردند.

نام شهید رزان اشرف النجار در بیمارستان رضوی ماندگار شد

گفتنی است در آستانه روز جهانی قدس، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و جهت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای مقاومت، سالن همایش‌های بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد، به نام بانوی پرستار و امدادگر شهید "رزان اشرف النجار" مزین شد.

انتهای پیام/70037

خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.