قدس انلاین : نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در شب قدر مقدرات انسان فراهم می‌شود، گفت: امتیاز شب‌های قدر واسطه شدن حضرت علی(ع) میان انسان‌ها و پروردگار است.

در شب قدر مقدرات انسان فراهم می‌شود/ امتیاز شب‌های قدر واسطه شدن حضرت علی (ع) میان انسان‌ها و پروردگار است
 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی دقایقی پیش در مراسم شب قدر که در حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه شب پرفضیلت قدر آن هم از آخرین فرصت‌هایی که خداوند در یکسال راه زندگی ما قرار داده است، اظهار داشت: در شب قدر مقدرات انسان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه ذات مقدس پروردگار بنا دارد در ظرف یک سال یا یک عمر در یک شب معین و تثبیت کند، متذکر شد: زمان در کار پروردگار معنی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: آنچه که واقعیت خداوند است، در جامعه عینیت پیدا می‌کند، تمام شئوناتی که در مسیر مادی زندگی انسان قرار دارد و تصمیماتی که می‌گیرد، همه مقدر شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: اگر قرار باشد، خداوند سرنوشت ما را معین کند، همه نابسامانی‌هایی که در زندگی انسان ایجاد می‌شود، خداوند مقدر کرده است، قضا حکم طبیعت بوده، قدر نیز به‌معنای جزئیات و اندازه است.

وی با بیان اینکه سرنوشت ما در شب قدر تعیین می‌شود، تصریح کرد: اما سرنوشت ما به‌دست خودمان معین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه هر کار خیری که انسان در شب قدر انجام دهد، به‌اندازه 83 سال برای وی گناهانش بخشیده می‌شود، بیان کرد: وقتی انسان در شب قدر از نافرمانی‌ها در برابر پروردگار دست بکشد و از انجام گناهان  دوری کند، ذات مقدس پروردگار همه کمبودها و گناهان را با امشب جبران می‌کند و برای انسان پرونده جدیدی باز می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه مقدر انسان این است که از فردا وی چه تصمیمی می‌گیرد و سرنوشت خود را چگونه تعیین می‌کند، یادآور شد: خداوند شب قدر را معین نکرد، چراکه هر گناهی اگر در شب قدر رخ می‌داد، این گناه سبب نزول عذاب می‌شود.

وی ادامه داد: شب نوزدهم آنچه که در سرنوشت انسان مقدر می‌شود، در شب بیست و یکم تثبیت می‌شود و نیز فرشتگان در شب بیست و سوم این سرنوشت را امضاء می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امتیاز این سه شب این است که دستمان در دست علی (ع) است و ایشان ما را با پروردگار آشتی دهد، چراکه این امام مهربان واسطه میان ما و پروردگار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.