قدس انلاین : یک استاد برجسته خوش‌نویسی گفت: امیداورم مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد، مسیر قبلی را با نگاهی حامی‌گرایانه، منصفانه، منطقی و آزادانه به حوزه‌های هنری تعقیب و دنبال کنند.

مدیر کل جدید ارشاد خراسان رضوی نگاهی همراه با حمایت از هنر داشته باشد
 
احمد قائم‌مقامی ، پیرامون نقد و بررسی عملکرد مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: امیدوارم مدیر جدید، حداقل، مسیری را که ایشان طی کرده‌اند، با نگاهی کاملا آزادانه، منصافنه، منطقی و حامی‌گرایانه در حوزه‌های هنری تعقیب و دنبال کنند و برایشان آرزوی موفقیت داشته، از ایشان حمایت می‌کنم.
وی ادامه داد: دکتر سرابی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ساعات و دقایق ورود به این مسند، با تمام هم‌وغم و تلاش خود برای اشاعه فرهنگ و هنر، در زمینه‌های هنری، از جمله، سینما، تئاتر، نقاشی و خوش‌نویسی، گرافیک و دیگر هنرها، به شدت فعالیت داشته‌اند.
این خوش‌نویس برجسته عنوان کرد: خصوصا ایشان در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با خوش‌نویسی، برگزاری موزه‌ها موثر بودند و نیز ارتباطشان با جامعه هنری و خوش‌نویسی از نظر بنده بسیار عالی بود، همچنین به عنوان فردی که نگاهی از دوردست به فعالیت‌های آقای سرابی در این حوزه دارم، ایشان را انسان موفقی می‌دانم.
قائم‌مقامی تصریح کرد: نگاه ایشان اساسا نگاهی کاملا آمیخته با فرهیختگی و فرهنگ است، با تمام مشکلاتی که سر راه داشتند و باتوجه به این واقعیت که نمی‌توان هر هنری را در هرجایی حمایت کرد، ایشان حامی هنرمندان در تمام زمینه‌ها بودند و بنده به سهم خود و به عنوان یک خوش‌نویس، نهایت رضایت را از ارتباط ایشان با حوزه هنر و فعالیت‌هایشان دارم.
وی پیرامون تاثیر فعالیت‌های مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر فرهنگ شهر مشهد عنوان کرد: با توجه به این که مشهد محلی است که با حضور حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، به عنوان پایتخت جهان اسلام در همه دنیا معرفی شده و ایشان نیز ارتباط فوق‌العاده خوبی با نوع فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی داشته‌اند، احتمال می‌دهم به شدت تعصب بر بخش مذهبی دارند و تاثیرگذاری خوبی بر فرهنگ مذهبی، دینی، قومی و ملیتی خراسان و دیگر حوزه‌ها داشته‌اند.
قائم‌مقامی گفت: همچنین برگزاری جشنواره رضوی در دو سال پیاپی با همکاری، پیگیری‌ها و فعالیت‌های ایشان صورت گرفت و خوشبختانه در همه زمینه‌ها، آزادی و این دیدگاه که هنرمند می‌تواند در هر رشته‌ای، بازتاب خود را در چارچوب‌های اخلاقی، دینی، قومی و مذهبی ارائه دهد، تاثیرات بسیار خوبی در برداشته و در مجموع قابل رضایت بوده است.
وی در پاسخ به سوالی پیرامون میزان حمایت دکتر سرابی از هنرمندان، به ویژه در زمینه خوش‌نویسی خاطرنشان کرد: قطعا و طبیعتا، هر مسئولی که بر مسند کار می‌نشنید، با تمام عشق و علاقه و حسن نیتی که برای خدمت دارد، می‌خواهد در همه زمینه‌ها فعالیت خود را داشته باشد و حمایت کند.
این استاد خوشنویسی تصریح کرد: حمایت‌های معنوی ایشان به واقع چشمگیر است؛ اما نمی‌توان به طور قاطع گفت که آیا در حوزه‌های مادی نیز حامی کاملی بوده‌اند‌؛ به این دلیل که هنرمندان در این قسم همیشه مغفول واقع شده‌اند.
قائم‌مقامی افزود: بنابراین، می‌توان در حد متوسط گفت که تا حدی هنرمندان از حمایت‌های مادی بی‌بهره نبوده‌اند؛ اما آنچنان که هنرمند توقع و انتظار دارد، خاصه در بخش خوش‌نویسی، باید بیشتر در حوزه‌های مادی مورد حمایت قرار می‌گرفتند و در مجموع، چندان ناراضی‌کننده نیست. اما بنده به عنوان یک خوشنویس، بیش از این انتظار داشتم.
وی در پاسخ به سوالی پیرامون تغییرات ایجاد شده در چندسال اخیر نسبت به مدیریت‌های پیشین عنوان کرد: رسالت فردی که بر مسندی می‌نشنید، نخست اشاعه فرهنگی و حمایت از هنرمند، به عنوان جایگاهی است که دارد و خوشبختانه حضور دکتر سرابی در این قسم، در مراسم‌هایی که مرتبط با هنر بوده، چه خوشنویسی و یا دیگر هنرها، خوب و تاثیرگذار بوده و همچنین حمایت‌های ایشان در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها موثر واقع شده است و در مجموع بنده نمره خوبی از نظر خود به ایشان می‌دهم.
این استاد خوش‌نویسی خاطرنشان کرد: با این وجود، حقیقتا این برای هنرمند کم است و با وجود ابراز رضایت از عملکرد ایشان، در حوزه‌های حمایتی و تاثیرگذاری بر جامعه فرهنگی، خوشنویسی و دیگر بخش‌ها، اما انتظار من و در حقیقت جامعه هنری نیز بیش از این‌هاست؛ ضمن این که در هر زمانی، آنچه بر جامعه و اذهان باقی می‌ماند، خدماتی است که ارائه شده است.
وی پیرامون انتظارات و توقعات خود از دکتر جعفر مروارید، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برای جناب آقای جعفر مروارید، بهترین‌ها را آرزو داریم و حداقل انتظار داریم اگر در این حوزه از خدمات قبلی جلو نمی‌زنند، در طول خدماتی که در برنامه‌های بلندمدت خود برنامه‌ریزی کرده‌اند، به عقب نروند و نیز امیدواریم در این مسیر، همگامی با مسیر طی شده توسط مدیر قبلی را داشته باشند و برای ایشان توفیق در این خدمت را آرزو می‌کنیم.
قائم‌مقامی در تکمیل سخنان خود افزود: در مجموع، توقع بنده این است که نگاهی بهتر و جامع‌تر به هنر و حمایت‌های بیشتر، به‌ویژه در حوزه خوشنویسی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.