سرتیپ دوم آزاده حسین یاسینی به عنوان پیشکسوت و راوی دوران دفاع مقدس که در دهلاویه در ایام راهیان نور حضور دارد گفت: با توجه به طولانی شدن جنگ و در نتیجه مشکلات عدیده ای که در تامین تجهیزات بوجود آمد تصمیم گرفتیم تا روی پای خود بایستیم و به گونه ای تدبیر کنیم که در صورت تکرار تهدید نظامی دیگر در آینده آنچنان نباشد که دستمان به سمت کسانی دراز شود که بخواهند در جهت تامین منافع خود از فروش تجهیزات نظامی مورد نیاز کشور سرباز زنند و کشور برای تامین این تجهیزات متحمل هزینه های فراوان شود.

روایت یک پیشکسوت و راوی دوران دفاع مقدس از دستاوردهای ارتش پس از انقلاب اسلامی تاکنون

قدس آنلاین - سرتیپ دوم آزاده حسین یاسینی؛ در گفتگو با خبرنگار روزنامه قدس که با کاروان خبری نیروی زمینی ارتش به مناطق عملیاتی جنوب سفر کرده در تشریح دستاوردهای ارتش از ابتدای انقلاب تا کنون اظهار کرد : مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب، کشور مورد هجوم دشمن بعثی قرار گرفت و با توجه به طولانی شدن جنگ و در نتیجه مشکلات عدیده ای که در تامین تجهیزات بواسطه آن بوجود آمد تجربه ای شد تا روی پای خود بایستیم. همین امر موجب شد به گونه ای تصمیم گیری و تدبیر کنیم تا در صورت تکرار تهدید نظامی دیگر در آینده  آنچنان نباشد که دستمان به سمت کسانی دراز شود که هرلحظه بخواهند در جهت تامین منافع خود از فروش تجهیزات نظامی مورد نیاز کشور سرباز زنند و کشور برای تامین این تجهیزات از طرق دیگر متحمل هزینه های فراوان شود. این عامل سبب شد با ترکیب جوانان خلاق و مبتکر ما در کنار عزیزانی که سالها در طول دفاع مقدس این مشقات و سختیها را لمس کرده بودند، تلفیق تجارب نیروی کار آزموده با تفکرات نیروهای جوان و خلاق به ثمر نشست و ما امروز شاهد آن هستیم که ارتشیان مجهز به بسیاری از تجهیزاتی شده اند که زمانی داشتن این امکانات و تجهیزات برایمان متصور نبود اما اکنون به عرصه ظهور رسیده است.

وی افزود: امسال شاهد رونمایی از دستاوردهای ارتشیان جان برکف هستیم  که از آن جمله می توان به عملیاتی کردن دوربین دید در شب و نصب برروی تمامی بالگردهای هوانیروز، تجهیز بالگردهای ارتش به  موشک شفق که با افزایش برد در این نوع موشکها  همراه بود، تسلیح وتجهیز بالگردهای شناسایی، پشتیبانی و ترابری هوایی هوانیروز به سامانه راکت‌انداز و تیربار که موجب ارتقای قدرت تهاجمی و پوشش نقاط ضعف عملیاتی در رزم نزدیک می‌شود و همچنین ساخت زیردریایی اشاره کرد.

 رئیس دفتر ارتباطات مردمی فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که امروزه  وقتی در میهن اسلامی یک موشک آزمایش می شود تبدیل به  تهدیدی می شود برای آنهایی که روزی ما را تهدید می کردند و این برای ما افتخار است و به خود می بالیم، افزود: یک روزی می گفتیم ما می توانیم اما امروز شعار ما به شعور رسیده تحت عنوان اینکه ما توانستیم و این می تواند بهترین مژده برای ملت قهرمان ایران باشد.

امیر یاسینی اظهار کرد: مردان جنگ مردانی هستند که مرگ را حقیر شمردند و تا واپسین لحظه حیات از جان خود در طبق اخلاص گذاشتند و از اهداف و آرمانهایشان و حدود و ثغور میهن اسلامی و ولایت با تمام وجود دفاع کردند. امروز ما با تجهیز به سلاح ایمان پشتیبان ولایت فقیه هستیم که ما را در برابر هرگونه تهدیدی که استکبار بخواهد روی میز یا کنار میز بگذارد مصون می کند. ما هستیم و خواهیم بود و این را نشان خواهیم داد و مطمئنا تا زمانی که ما با اعتقادی راسخ بر روی هدف اصلی خود یعنی پشتیبانی از ولایت فقیه و ایمانی که بر گرفته از مکتب مان هست استوار باشیم، تهدید دشمنان فقط در حد شعار باقی خواهد ماند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی برای ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش تلاش می کنند؟ افزود: در همه کشورهای دنیا اصل فرماندهی براساس  یک سری درجات نظامی نهاده شده ولی اصل فرماندهی ما بر اساس  پیروی از ولایت فقیه استوار است و مادامی که این اصل در راس باشد و در همه ابعاد آنرا سرلوحه کار خود قرار دهیم مطمئنا خللی پیش نخواهد آمد.

یاسینی با اشاره به اینکه گاهی ممکن است اختلاف سلیقه وجود داشته باشد گفت: ممکن است دشمنان بخواهند آنرا بزرگنمایی کنند اما راه ما همان راه امام و مکتب ما مکتب اسلام است که تاسی و تمسک بر سیره علوی دارد٬ امروز ما برخوردار از ولایت فقیه که تکیه‌گاهی محکم و در راس امور سپاه، ارتش، بسیج،  نیروی انتظامی  و در واقع همه نیروهای مسلح است٬برخورداریم و پیوند بین نیروهای مسلح در مسیر الی الله ناگسستنی خواهد بود.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امروز ما باید هشیار باشیم که  دشمن با دسیسه ها و نیرنگ های خود بر باورهای ما لطمه نزند و از این راه وارد نشود٬ اکنون دشمن  کمتر به فکر تصرف زمین ماست بلکه بیشتر به دنبال تسخیر ضمیر ماست و ما باید آن بصیرتی را داشته باشیم که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند و دشمن شناس باشیم که گاهی دشمن با ایجاد فضای دوستانه و از در آشتی در آید و قصد فریب ما از راه تطمیع را داشته باشد که اگر از این طریق نیز نتوانستند به مطامع خود برسند از راه تهدید وارد می شود غافل از این که از این طریق هم راه به جایی نخواهند برد.

امیر یاسینی گفت: هرچقدر این پیوند نیروهای مسلح محکم تر باشد مطمئنا هدف دشمنان نا کام خواهد بود و به ملت قهرمان ایران نوید می دهیم که اتحاد نیروهای مسلح در این شعار خلاصه می شود؛ دست سپاه و ارتش در دست یک دیگر باد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.