کرج- باشگاه اُکسین البرز در حالی وارد چهارمین سال فعالیت خود می شود که اطلاع دقیقی از ادامه فعالیت این تیم برای فصل جدید و سیاست گذاری های آن در دست نیست.

اما و اگرهای فعالیت باشگاه اُکسین در فوتبال البرز/تغییر نام جزیی در فاز نخست

قدس آنلاین- گروه استان ها- با رفتن سایپا از کرج و جدا شدن این تیم لیگ برتری از استان نوپای البرز جای یک تیم لیگی در این استان فوتبال خیز به شدت احساس می شد.

این انتظار اما خیلی به درازا نکشید و با ورود بخش خصوصی و خرید امتیاز لیگ دو کشور تیمی با نام اُکسین البرز در فوتبال ایران متولد شد.

مدیران باشگاه اُکسین در همان آغازین روزهای فعالیت خود حضور در لیگ برتر و باشگاه داری نوین را هدف وسرلوحه کار خود عنوان کردند و در این راستا برنامه ریزی مدونی را برای رسیدن به اهداف خود صورت دادند.

آنها با تدارک تیمی قدرتمند وپر مهره وارد لیگ دسته دوم ایران شدند و در نخستین سال فعالیت خود توانستند جواز حضور در لیگ دسته اول کشور ویا به عبارتی بهترلیگ آزادگان را به دست آورند.

مدیران باشگاه اُکسین خشنود از تحقق فاز اول برنامه ریزی شان اعلام کردند صعود به لیگ برتر را هدف گذاری کرده اند وبراین اساس با جذب بازیکنان اسمی و هزینه کرد قابل توجه خود را به عنوان یکی از مدعیان لیگ آزادگان برسر زبان ها انداختند.

آنها فصل را هم خیلی رویایی آغاز کردند و تا چندین هفته صدرنشین لیگ یک بودند اما اُفت بدموقعی به سراغ این تیم آمدو  نتایج ناامیدکننده هفته های میانی فصل آنها را از رسیدن به لیگ برتر بازداشت.

ایجاد تغییرات در کادر فنی و آمدن یحیی گل محمدی به جای فیروز کریمی و جذب چند بازیکن مطرح لیگ برتری نیز نتوانست آنها را به هدف شان یعنی حضور در لیگ برتر برساند و اُکسین فصل را با رتبه ای در میانه های جدول به پایان برد.

این ناکامی تا حدی مدیران کم طاقت اُکسین را دل آزرده کرد وآنها اعلام کردند برای فصل جدید راغب به تیمداری نیستند و حتی زمزمه های انحلال باشگاه در آستانه شروع فصل جدید به گوش رسید اما در فاصله ۲۰ روز به آغاز مسابقات درنهایت مدیران این باشگاه مجاب شدند در فصل جدید حاضر شوند و همچنان به تیم داری خود ادامه دهند.

ماحصل این تصمیم دیرهنگام آغاز تمرینات با علی لطیفی و جذب بازیکنان باقی مانده در بازار ونقل وانتقالات بود واُکسین درنهایت خود را به مسابقات فصل جدید رساند.

زمزمه های انتقال تیم به دیگر شهرها

این تیم علیرغم دیر بسته شدن و شرایط نامساعد بدنی بازیکنان خود را در طول مسابقات به سطحی مطلوب از آمادگی رساند و نتایج قابل قبولی هم کسب کرد اما هر چه بازی ها به جلوتر آمد روند کسب امتیاز این تیم دچار خلل شد ودر نهایت برای دومین سال و علیرغم تاکید سرمربی مبنی بر مدعی بودن اُکسین و صعودش به لیگ برتر از این مهم بازماند.

پس از تکرار این ناکامی باز هم زمزمه هایی مبنی بر رفتن باشگاه از البرز و حضور تیم در شهرهای آمل و حتی سمنان به گوش رسید و گفته شد مدیران باشگاه با توجه به عدم حمایت لازم از سوی استان راغب به ادامه فعالیت در البرز نیستند.

با این حال درهمان مقطع عنوان شد با توجه به سخت گیری های فدراسیون مبنی بر انتقال امتیاز تیم ها به دیگر شهرها فرایند واگذاری رقم نخواهد خورد و مدیران باشگاه در صورت عدم تمایل به تیمداری می توانند امتیاز را درخود استان واگذار کنند.

حال در روزهای اخیر شنیده ها حاکی از برخی تغییرات در پروانه باشگاه داری آن به گوش می رسد و گفته می شود مجوز باشگاه داری این تیم نیز به نام خود استان والبته با نامی جدید که کلمه اُکسین را نیز در دل خود جای داده در اداره کل ورزش و جوانان البرز صادر شده است.

بی اطلاعی هیئت فوتبال البرز از آینده باشگاه

در این ارتباط رییس هیئت فوتبال استان البرز با بیان اینکه در جریان تغییرات مدیریتی این باشگاه و واگذاری آن به فرد یا گروه جدیدی  نیستم، گفت: هیئت فوتبال استان البرز در مدت فعالیت ۳ ساله این باشگاه در استان به شکل کامل همکاری لازم را با این باشگاه داشته و بستر مناسب را برای میزبانی های این تیم فراهم کرده است.

منصور بیک وردی افزود: کسب بیشترین امتیازات خانگی در فصل گذشته موید این موضوع است که شرایط میزبانی و برگزاری مسابقات خانگی برای این باشگاه مهیا شده و آنچه در تعهد هیئت فوتبال واداره کل ورزش وجوانان البرز بوده به درستی به اجرا درآمده است.

وی با تاکید براینکه برای هیئت فوتبال استان نام البرز ملاک است وخیلی با شخص کاری ندارد گفت: اطلاعی از این که تیم آیا قرار است به گروهی جدید واگذار شود ندارم اما به هر حال هیئت فوتبال آمادگی همکاری و تعامل لازم با مدیران باشگاه و نماینده قانونی معرفی شده از سوی آنها را دارد و خدمات لازم را همچون ۳ سال گذشته به این تیم به بهترین نحو ممکن ارائه خواهد کرد.

متولی فوتبال البرز با اشاره به برخی معوقات مالی این باشگاه نیز گفت: هرگونه تغییر تحول مدیریتی اعم از واگذاری ویا انتقال منوط به تسویه حساب با هیئت فوتبال استان و پرداخت مطالبات است وامیدوارم پیش از شروع فصل جدید مدیریت این باشگاه نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کند.

برای کسب اطلاع از آخرین شرایط باشگاه وآینده فعالیت آن به سراغ سرپرست این تیم رفتیم و از وی شرایط نماینده فوتبال البرز را جویا شدیم.

حسینعلی یدی در این ارتباط گفت: به عنوان نماینده قانونی باشگاه پیگیری های اداری لازم برای تغییر نام پروانه باشگاه را برعهده داشتم و اقدامات مربوط به آن انجام شده است.

وی افزود: نام باشگاه از «اُکسین سپهر البرز» به «اُکسین میلاد البرز» تغییر یافته و اینکه با این تغییر نام آیا مدیران فعلی آن را اداره خواهند کرد ویا مدیران جدیدی سکان امور را در دست خواهند گرفت را در جریان نیستم.

حسینعلی یدی با بیان اینکه پس از پایان لیگ آزادگان ارتباطی با مدیران باشگاه نداشته و اطلاعی از برنامه آنها برای فصل جدید ندارد گفت: در موضوع تیمداری و تغییر کادر مدیریتی هنوز چیزی قطعیت پیدا نکرده و من نیز از آن بی اطلاعم.

حضور بخش خصوصی در حوزه فوتبال و سرمایه گذاری در این رشته پرطرفدار برای استانی چون البرز که ظرفیت های فنی بالایی دارد یک اتفاق فرخنده و ارزشمند محسوب می شود و امید می رود مجموعه استان فضا و بستری را فراهم کند تا این باشگاه همچنان به حضور موثر خود در فوتبال البرز ادامه دهد.

اُکسین در عمر کوتاه فعالیت خود توانسته به برند و نماد فوتبال البرز تبدیل شود و چه خوب است که مسئولان استانی همانند دیگر استان ها به شکل موثرتری به یاری این باشگاه بیایند و زمینه ادامه حیات آن را فراهم کنند.

در سه سال گذشته اداره کل ورزش وجوانان البرزو هیئت فوتبال آنچه در توان داشته اند برای موفقیت این باشگاه به کار گرفته اند اما واقعیت آن است که باید سطح حمایت ها از این باشگاه و دیگر تیم های حاضر در لیگ های کشور شکل موثرتری پیدا کند تا مدیران این باشگاه دلگرم تر ازهمیشه برای موفقیت این باشگاه از سرمایه خود هزینه کنند.

امید می رود هرگونه تغییرات احتمالی در مدیریت این باشگاه در نهایت به نفع فوتبال استان البرز باشد و در آینده ای نزدیک شاهد حضور تیمی بومی از این استان در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی کشور باشیم.

به طور قطع شکل گیری وفعالیت باشگاه هایی چون اکسین که از سوی بخش خصوصی حمایت می شوند یک فرصت ناب برای البرز است و نباید این ظرفیت ایجاد شده را به راحتی از دست داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.