قدس آنلاین: نظامیان رژیه صهیونیستی با شلیک گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌اور به سوی فلسطینی‌هایی که در راهپینمایی بازگشت در مرزهای غزه شرکت کرده بودند ۴ فلسطینی را شهید و ۶۱۸ تن را زخمی کردند.

شهدای «راهپیمایی بازگشت» در غزه به ۱۲۷ نفر رسید

جمعه (دیروز) برابر با «روز قدس» مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی شاهد تظاهرات گسترده به دعوت «کمیته عالی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره» بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «القدس»، وزارت بهداشت فلسطین آمار نهایی شهدای دیروز را چهار نفر و تعداد مجروحان را ۶۱۸ نفر اعلام کرده که حال هشت نفر آنها وخیم است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در بین مجروحان ۴۸ کودک و ۲۰ زن نیز دیده می‌شود؛ ۱۱۷ نفر از مجموع ۶۱۸ با گلوله جنگی مجروح شده‌اند. رژیم صهیونیستی همچنین خبرنگاران و تیم‌های امدادی را نیز هدف قرار داد که طی آن دو امدادگر و پنج خبرنگار زخمی شدند.

۱۲۷ شهید در راهپیمایی بازگشت

«فلسطین‌الیوم» به نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از آغاز راهپیمایی بازگشت تا کنون ۱۲۷ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۱۴۷۰۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

۳۰ مارس امسال (۲۰۱۸) بود که هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه در چهل و دومین سالگرد «روز زمین» راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را برگزار کردند تا اینگونه بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

ابتدا قرار بود این راهپیمایی‌ها تا سالروز اشغال فلسطین در ۱۵ می برگزار شود اما اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در آن زمان طی سخنانی اعلام کرد این راهپیمایی‌ها تا زمان نا معلوم و تا تحقق اهداف مورد نظر ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.