۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 604429

شاید سال 1358 وقتی حضرت امام آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند کمتر کسی این نکته را باور می‌کرد که بشود رژیم صهیونیستی یا به تعبیر حضرت امام این غده سرطانی را از بین برد و تصور این بود که باید واقعیتی به نام اسرائیل را به رسمیت شناخت.

اما امروز و در مقطع فعلی حتی بدگمان‌ترین ناظران و فعالان هم به این نکته اعتقاد پیدا کردند که رژیم صهیونیستی در موقعیت اسفناکی قرار گرفته و از سوی دیگر مردم فلسطین که نخبگان، فعالان و رزمندگان سابق شان به این نتیجه رسیده بودند که در کنار اسرائیل و به عنوان همسایه کوچک‌تر آن زندگی کنند؛ به این باور رسیدند که با سلاح فریاد و سلاح برپایی تجمعات در کنار مرزهای دروغین اسرائیل، نابودی این رژیم را رقم بزنند.
امسال شاهدیم دست کم از یوم النکبه تاکنون مردم غزه هر جمعه در کنار دیوار حائل تجمع می‌کنند و با امیدواری نابودی اسرائیل را فریاد می‌کشند آن هم با دست خالی و طرف مقابل یعنی اسرائیل با تمام تجهیزات احساس ناتوانی و عجز می‌کند؛ زیرا هر چقدر در این جمعه ها، مردم فلسطینی را به شهادت رسانده، اراده مردم برای حضور در جمعه‌های جدید بویژه جمعه مزین به نام روز قدس بیشتر و بیشتر شده است. 
در حقیقت انتفاضه جدید، دیگر جنگ سنگ با تانک یا نیروهای جهادی فلسطین با ارتش رژیم صهیونیستی نیست. امروز جنگ، جنگ اراده است و روز قدس امروز، تجلی این اراده است. اراده مردم غزه که با وجود نزدیک به 10 سال محاصره، گرسنگی، گلوله باران و... به نابودی اسرائیل رسیده و باور دارد که با دست خالی می‌توان این رژیم را نابود کرد. در مقابل، اراده متزلزل رژیم صهیونیستی قرار دارد که با وجود همه حمایت‌های تسلیحاتی، اقتصادی، قطعنامه‌های مختلف شورای امنیت، وتوها و... با نگرانی به آینده می‌نگرد و این همان تحقق وعده حضرت امام(ره) است که اسرائیل محو خواهد شد و به همین خاطر به تعبیر امام راحل دیگر نیازی نیست که با سلاح اسرائیل را نابود کرد؛ زیرا اراده‌های جهان اسلام اگر محقق شود آن موقع هر فرد مسلمان می‌تواند با ریختن یک سطل آب اسرائیل را از بین ببرد و این موجود و غده سرطانی و ببر کاغذی ساخته استکبار جهانی در دل منطقه غرب آسیا برای همیشه محو خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.