سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حاشیه تمرین امروز تیم ملی از برنامه های آماده سازی انتقاد کرد و گفت: اولویت مسئولان، هواداران، رسانه ها و فدراسیون لیگ قهرمانان آسیا بود نه جام جهانی.

به گزارش قدس آنلاین، کارلوس کی روش پس از پایان تمرین روز شنبه تیم ملی در پاسخ به سئوالی بر برگزاری آخرین بازی تدارکاتی با لیتوانی و برد در این بازی گفت: این مسابقه یک هدیه از طرف خداوند بود. این تنها فرصت باقی مانده ما بود تا بازی آماده سازی را داشته باشیم و آماده جام جهانی شویم.

کی روش درباره انتقادات درباره عملکرد خط دفاعی تیم ملی و اینکه آیا فکر می کند این انتقادات مخرب است؟ گفت: به انتقادات محترمانه خوش امد می گوییم چون فوتبال بازی ایده هاست ولی اگر این انتقادات جبهه گیری فکری به خاطر منافع یک باشگاه و فرد خاص باشد، قابل قبول نیست. این اتفاق گاهی می افتد. 

وی ادامه داد: وقتی من مرتضی پورعلی گنجی را به عنوان مدافع تیم ملی انتخاب کردم، انتقاداتی به من شد. ما الان روزبه چشمی، خانزاده و مجید حسینی را به همراه پورعلی گنجی داریم که این چهار بازیکن نسل بعدی خط دفاعی ایران را تشکیل می دهند. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با طعنه تصریح کرد: تجربه آنچنانی در فوتبال ندارم. در باشگاه بزرگی هم کار نکرده ام  و اصلا کار بزرگی نکرده ام  ولی با همین تجربه می توانم می گویم روزبه مدرن ترین دفاع وسط ایران است و ایران در ۱۰ سال گذشته چنین دفاعی نداشته است. 

کی روش در پاسخ به سئوالی مبنی بر ترکیب تیم ملی در بازی با مراکش و اینکه آیا باید منتظر سورپرایز در این بازی باشیم؟ گفت: این راهی هست که مراکش را شگفت زده کنیم. ما همه چیز راجع به آنها می دانیم ولی آنها چیزی از ما نمی دانند.

وی درباره مشکلات تیم ملی در راه آماده سازی تاکید کرد: الان زمان این نیست که راجع به این مسائل صحبت کنیم. فکر نمی کنم فدراسیون مقصر بوده باشد. این مسئولیت اتفاقی بود که از لحاظ اجتماعی و گروهی همه مسئول آن بودند. رفتار رسانه ها، باشگاه ها و تفکر یکسری هواداران دست به دست هم می دهد که یک تفکر کلی از تیم ملی ایجاد کند. وزارت ورزش رای نهایی را برای حمایت و الزامات باشگاه ها در حمایت از تیم ملی دارد ولی مسئولیتش با همه ما بوده و هست. این مسئولیت اجتماعی رسانه ها هم بود که نتوانستند در یکسال گذشته اهمیت جام جهانی را منعکس کنند.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: شما گاهی این اجازه را دادید که منافع خودخواهانه داخلی به تیم ملی لطمه بزند. شما به عنوان رسانه، هواداران، فدراسیون، وزارت ورزش و باشگاه ها این تصمیم را گرفتند که اولویت اول فوتبال ایران را به لیگ قهرمانان آسیا بدهند. معتقدم این انتخاب شما بود که به باشگاه ها اولویت بدهید. الان باید با این تصمیم کنار آمد. این نظر بنده نبود. در یکسال گذشته سعی کردم توجهات را جلب کنم که جام جهانی یک لحظه خاص است. بعد از قرعه کشی سعی کردم به همه اطلاع بدهم، گروهی که در آن هستیم آمادگی خاصی نیاز دارد. شما لیگ قهرمانان را انتخاب کردید. این را باید بپذیرید و با آن کنار بیایید و مسئولیتش را قبول کنید؛ شما؛ باشگاه ها؛ فدراسیون و وزارت ورزش. احترام زیادی برای آن قائل هستم. سوء تفاهم نشود. من احترام می گذارم ولی مقصر من نیستم.

کی روش درباره تحریم بازیکنان تیم ملی از سوی یک شرکت البسه گفت: این مسئله فقط با نایکی نیست. آماده سازی ایران از طریق مسائل دیگر هم متضرر شده است. وقتی می خواهیم بازی تدارکاتی بگذاریم، هتل رزرو کنیم و کمپ بگذاریم همیشه این مسائل حساس بوده است. شما به عنوان رسانه این اجازه اخلاقی را نداشته باشید که از نایکی انتقاد کنید چون وقتی زمان حمایت از تیم ملی بود به تیم ملی پشت کردید. شما هم به نوعی تیم را زمین گذاشتید. به این خاطر که بین جام جهانی که قلب ۸۰ میلیون ایرانی را تحت تاثیر قرار می دهد و لیگ قهرمانان که کسی نمی داند آخرین قهرمانش چه تیمی بود، لیگ قهرمانان را انتخاب کردید. شما تیم ملی را رها کردید و زمین گذاشتید. 

خبرنگاری عد از این صحبتها خطاب به سرمربی تیم ملی گفت که رسانه ها هم از تیم ملی حمایت کردند و اهمیت جام جهانی را درک کرده بودند اما شاید مسئولان این صحبتها را نشنیده گرفتند کی روش گفت: پس باید با همدیگر به دکتر برویم برای کسانی که صدای ما را نشنیدند! بله شما هم حمایت کردید ولی در ایران فقط چند نفر صحبت می کنند. کسانی که شاید مسائل تیم ملی برایشان مهم نباشد و دیگران هم کوتاه می آیند. باید یک دکتر پیدا کنیم تا صدای ما را بشنوند! 

وی درباره اینکه به نظر می رسد تیم ملی در این جام جهانی سورپرایز خواهد داشت، اظهار کرد: مسئله ای که هیچ موقع تغییر نمی کند تفکر برد و جنگیدن تا آخرین لحظه است که هیچ موقع تغییر نمی کند. در حال حاضر چند مشکل داریم که باید حل کنیم. یکسری مصدومیت ها هست ولی زود است که به نتیجه گیری خاصی برسیم. فرقی نمی کند کدام بازیکن در زمین باشد. آنها جانشان را برای تیم ملی می دهند. 

سرمربی تیم ملی درباره حضور مربیان بزرگ در لیگ ایران بعد از انتخابش  به عنوان سرمربی تیم ملی از جمله جان توشاک و اینکه آیا فکر نمی کنید این هم بخشی از میراث شما است، گفت: نمی دانم ولی دعای من این است که ایران هر روز پیشرفت کند و بهتر بشود. مربیان در ایران تلاش خودشان را دارند. زمان این است که متوجه شویم بهترین رهبران ارکستر اگر پیانویشان کوک نباشد نمی توانند ساز بزنند. هشت روز قبل از بازی ما در جام جهانی زمان مناسبی برای صحبت در این خصوص نیست. 

کی روش گفت: اولا تلاش می کنیم بهترین عملکرد را ارائه کنیم. دوما اگر بخواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم، باید بهترین آماده سازی را داشته باشیم. باید تمرکزمان را روی اماده سازی بگذاریم ولی نمی توانیم چشمانمان را روی افرادی ببندیم که در یکسال گذشته سعی کردند با تیم ملی همکاری نکنند. من شفاف می گویم. بعضی از این افراد که این کار را انجام ندادند، نسبت به تیم ملی مسئولیت پذیر نبودند ولی صورت خودشان را پشت یکسری رنگها در ایران پنهان کردند که همه از آنها می ترسند ولی من نه. من نمی ترسم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.