قدس آنلاین/ نازلی مروت: حجت الاسلام نصرالله پژمان فرگفت: حجت الاسلام دکتر احمدی زندگی خود را وقف توسعه علمی ایران کرد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات علمی و دانشگاهی مرحوم دکتر احمدی اظهار کرد: وی بعد ازپیروزی انقلاب، با توجه به گفتمان حاکم بر دانشگاه ها و نیز محتوای علمی که در اختیار دانشگاهیان بود، وارد این عرصه شد و از معدود افرادی بود که همه تمرکز خود را برای پیشرفت فضای علمی دانشگاه به کار برد.

دکتر احمدی زندگی خود را وقف توسعه علمی ایران کرد/ او اسوه وحدت حوزه و دانشگاه بود

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه مرحوم دکتر احمدی جایگاه، نیازها و شرایط دانشگاه را به خوبی درک می‌کرد، افزود: ایجاد ارتباط بین دانشگاه و همه بخش های جامعه و قرار دادن دانشگاه در مسیر اسلامی شدن از خدمات ارزنده ایشان به جامعه دانشگاهی ایران بود. پژمان‌فر با اشاره به اینکه مرحوم دکتر احمدی به دنبال ارایه مدل برتر دانشگاه اسلامی بود، گفت: ایشان برای تحقق این هدف در عرصه تولید محتوا قدم‌های بزرگی برداشت و علاوه بر تألیف کتاب، موفق به ایجاد ارتباط جامعه دانشگاهی با جریان انقلاب شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به حضور حجت الاسلام احمدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: من شاهد بودم که ایشان با جدیت و حساسیت پیگیر مسایل بود و به عنوان یک عنصرفعال شورا شناخته می‌شد.

وی با بیان اینکه خلأ وجودی دکتر احمدی برای مراکز علمی و دانشگاهی قابل جبران نخواهد بود، افزود: گام‌هایی که ایشان برای توسعه علمی برداشتند، از ذهن جامعه حوزوی و دانشگاهی پاک نخواهدشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس درباره نقش‌آفرینی حجت الاسلام احمدی در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه گفت: مرحوم دکتر احمدی اسوه وحدت حوزه و دانشگاه بود زیرا دارای شخصیتی بود که مورد قبول دانشگاهیان و حوزویان بود. وی افزود: دکتر احمدی الگوی عملیاتی و سازنده از تعامل حوزه و دانشگاه در تولید علم ارایه کرد.

حجت الاسلام پژمان فر به ضرورت برگزاری بزرگداشت برای شخصیت های مؤثر علمی در زمان حیات آن‌ها، اظهار کرد: شخصیتی مانند مرحوم دکتر احمدی تا آخر عمر لحظه ای از تلاش برای اهداف علمی و فرهنگی انقلاب غافل نشد و باید به عنوان اسوه ای به دانشجویان و طلاب معرفی شود که علم بازنشستگی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.