کرج - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز با بیان اینکه تابستان امسال خاموشی برق دراستان نخواهیم داشت، گفت: به نسبت سال گذشته بایستی ۵ هزارمگاوات در برق صرفه جویی کنیم.

تابستان امسال قطعی برق نخواهیم داشت/نیاز کشور به صرفه جویی ۵ هزار مگاواتی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ناصر اسکندری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که پیش از ظهر امروز شنبه در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در فصل تابستان شاهد اوج مصرف برق هستیم گفت: درحوزه برق دو موضوع را هم زمان باهم باید انجام دهیم.

وی افزود: موضوع اول اینکه انرژی مصرفی چه مقدار خروجی دارد و موضوع دیگر بحث پیک مصرفی است که ظرفیت تولید را بیان می کند و ما عمدتا در تابستان دراین زمینه فعالیت می کنیم.

اسکندری با بیان اینکه مدیریت مصرف را در طول سال با هماهنگی واحدهای تولیدی و صنایع انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: دو پیک زمانی در مصرف برق طی روز و شب وجوددارد که حدود ۱۷ الی ۱۸ درصد مصرف انرژی از محل وسایل  سرمایشی است.

وی افزود: قطعا در زمان پیک مصرف باید همه مردم و صنایع تولیدی کمک کنند تا مشکلی در تامین برق به وجود نیاید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز با بیان اینکه در سال گذشته شبکه سراسری کشور ۵۳ هزار مگاوات مصرف برق داشته است، گفت: پیش بینی ما این است امسال این عدد به ۵۹ هزار مگاوات برسد.

این مسئول در ادامه گفت: ما باید حدود ۵ هزار مگاوات مدیریت مصرف را باکمک صنایع کشاورزی و سایر بخش های مصرفی صنعتی داشته باشیم.

وی افزود: برای این منظور درسال گذشته نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان به کسانی که همکاری لازم در مدیریت مصرف برق داشته را به عنوان پاداش پرداخت شد و این همکاری ها شامل مواردی از جمله ذخیره عملیاتی در کاهش مصرف و استفاده از بسته های حمایتی صنایع بود.

این مسئول درادامه گفت: تابستان امسال خاموشی برق دراستان نخواهیم داشت و قطعا همه مصرف کنندگان شرایط را درک کرده و همکاری لازم را اعمال خواهند کرد تا تابستان امسال را بدون مشکل بگذرانیم.

اسکندری بابیان اینکه برخی تجهیزات صنعتی به دلیل افزایش بار مصرفی آسیب می بینند، گفت: سال گذشته یک شهرک صنعتی در استان به دلیل مصرف برق غیرمجاز و به صورت غیر دولتی ازاین طریق تامین نیرو کرد وکل بار مصرفی خود را به شبکه برق تحمیل کرد.

وی در پایان گفت: تلاش مسئولین وزارت نیرو در این است تا مصرف کنندگان قطعی برق نداشته باشند و این در حالی است که در سال جاری بایستی ۵ هزارمگاواتی در برق صرفه جویی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.