قدس انلاین : یک گردشگر خارجی گفت: قنات قصبه گناباد تنها قنات دنیا است که می توان وارد آن شده و پس از بازدید از این قنات به همه سؤالاتی که در ذهنم شکل گرفته بود پاسخ داده شد.

بازدید از قنات قصبه گناباد به همه سؤالاتم پاسخ داد
آندره کمیت ، در حاشیه بازدید از میراث جهانی قنات قصبه گناباد با بیان این مطلب، اظهار کرد: چند وقت پیش از قنات یزد بازدید کرده‌ام اما چون که سیستم فاضلاب شهری به آن متصل می‌شود نمی توان وارد آن شد و همین سؤالات زیادی در خصوص نحوه حفر و انتقال آب در ذهنم ایجاد کرده بود.

وی افزود: کشور ایران و به خصوص شهر گناباد، خشک و بسیار کم آب بوده و حفر قنات و انتقال آب از بالادست بسیار کار زیرکانه، هنرمندانه و سختی بوده است.

این گردشگر که از جمهوری چک به ایران سفر کرده است، عنوان کرد: مردم ایران به نسبت سایر کشورهایی که رفته ام بسیار مردمی خوبی هستند ولی مردم گناباد مردم گناباد بسیار مردم میهمان نواز و خونگرمی بوده و استقبال بسیار خوبی نیز از ما کردند.

اهمیت حفر قنات برای ایرانیان

خانم پینتو دیگر گردشگر خارجی از کانادا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه خراسان، بیان کرد: به لحاظ اینکه من در کشوری که زندگی می کنم هیچ مشکلی از نظر آب نداریم و تا امروز هیچ اطلاعاتی از قنات نداشتم.

وی تأکید کرد: ایرانیان و معماران قدیم بسیار به حفر قنات اهمیت می‌دادند که توانسته‌اند چنین حجم وسیعی از آب را از دوردست ها منتقل کنند.

این گردشگر کانادایی تصریح کرد: غذاهای محلی گناباد بسیار فوق العاده بوده و همچنین در اقامتگاه قوامیه با ظروف سنتی، فرهنگ خودشان را به ما نشان دادند.

به گزارش ایسنا، تعداد 22 گردشگر از کشورهای انگلیس، امریکا، جمهوری چک، کانادا، استرالیا و هلند از میراث جهانی قنات قصبه گناباد و روستای هدف گردشگری ریاب این شهرستان بازدید نمودند و در طول 16 روز حضورشان در ایران از آثار تاریخی شهرهای جلفا، تبریز، تهران، کاشان، اصفهان، شیراز، یزد، طبس و مشهد نیز بازدید نموده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.