۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 604510

قدس انلاین : ۲۲۰۰ نفر از طلاب ایرانی و غیرایرانی آیین اعتکاف رمضانیه را از سحرگاه بیست و چهارمین روز ماه مبارک رمضان در مسجد گوهرشاد مشهد آغاز کردند.

۲۲۰۰ نفر در مسجد گوهرشاد معتکف شدند

معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزشی جامعه المصطفی العالمیه مشهد روز شنبه گفت: در این چارچوب هزار و ۲۰۰ طلبه غیرایرانی شامل ۶۰۰ طلبه مجتمع آموزشی مشهد و ۶۰۰ نفر از دیگر مراکز جامعه المصطفی در سطح کشور به مدت سه روز در مشهد معتکف شده اند.

حجت الاسلام محمدرضا نجاتی افزود: پارسال ۹۰۰ نفر در اعتکاف رمضانیه مسجد گوهرشاد شرکت کرده بودند. ۱۲ سال است که طلاب غیر ایرانی در اعتکاف رمضانیه در مشهد شرکت می کنند.
وی ادامه داد: اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان از سنتهای نبوی است. بهترین زمان برای اعتکاف دهه آخر ماه رمضان و طبق روایات تاکید بر اعتکاف در این ماه نسبت به ماه رجب بیشتر است.
شش هزار و ۲۰۰ طلبه غیر ایرانی از ۷۰ ملیت در مجتمع آموزشی جامعه المصطفی العالمیه مشهد تحصیل می کنند.

* اعتکاف هزار طلبه ایرانی
مدیر امور طلاب حوزه علمیه خراسان هم به خبرنگار ایرنا گفت: هزار نفر از طلاب خراسانی در اعتکاف رمضانیه شرکت کردند که نسبت به پارسال ۲۰۰ نفر بیشتر شده است.
حجت الاسلام جعفر ریحانی افزود: در این چارچوب ۶۲۰ نفر از برادران طلاب در شبستان تبریزی مسجد گوهرشاد و ۳۸۰ نفر از طلاب خواهر در شبستانهای میلانی و نجف آبادی این مسجد معتکف شده اند.
وی گفت: برگزاری حلقه های معرفت، محفل انس با قرآن و تفسیر، شرکت در مراسم جزء خوانی و بهره مندی از سخنرانیهای موضوعی برخی از برنامه های جمعی معتکفان است.
حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون افزون بر ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است. ۷۵۰۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.