۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
کد خبر: 604545

پایان تلخ یک آشنایی شیطانی

*غلامرضا تدینی راد

یک روز دختر مورد علاقه‌ام که تیپ و آرایش جلفی برای خودش درست کرده بود گفت: تو تا به حال، خود واقعی‌ات را کشف کرده‌ای؟

پایان تلخ یک آشنایی شیطانی

زل زده بود و چشم از من بر نمی‌داشت. اعتراف می‌کنم که دلم لرزید و شیفته نگاه شیطانی‌اش شدم. آشنایی من و این دختر از آن جشن تولد لعنتی شروع شد تا به خود آمدم دیدم یک دل نه صد دل عاشق و دل باخته‌اش شده‌ام. ارتباط ما در فضای مجازی ادامه یافت. چند بار هم با ماشینش دنبالم آمد و این طرف و آن طرف رفتیم.

دلم خوش بود که یک دختر پولدار پیدا کرده‌ام و اگر با او ازدواج کنم به سروسامان خواهم رسید. نمی‌دانستم این آشنایی و دلباختگی احساسی مرا با چه خطری روبه‌رو خواهد کرد.
من پسری بودم که همه فامیل روی سرم قسم می‌خورند، یک روز دختر مورد علاقه‌ام که تیپ و آرایش جلفی برای خودش درست کرده بود گفت: تو تا به حال، خود واقعی‌ات را کشف کرده‌ای؟
نمی‌فهمیدم چه می گفت، پیشنهاد داد کمی مشروب بخورم و بعد حالتی را که پیدا می‌کنم برایش تعریف کنم. نمی‌دانم با کدام عقل و بدون هیچ مقاومتی خواسته‌اش را پذیرفتم و برای اینکه نظر او را به خودم جلب کنم چند بار دیگر هم این کار را کردم.
این دختر جوان بعد ازمدتی پیشنهاد داد قرص‌های آرامش بخش استفاده کنم؛ قرص‌هایی که هم مخدر بودند و هم روانگردان و من نمی‌دانستم ... .
پسر جوان آهی کشید و افزود: یک بار از این قرص‌های زهرماری استفاده کردم در همان روزها بود که متوجه شدم این دختر خانم با پسر دیگری نیز در ارتباط است.
خیلی ناراحت و عصبی شده بودم و با پسر خاله‌ام درد دل کردم اما وقتی موضوع قرص‌ها را به او اطلاع دادم، سرش سوت کشید و از من خواست هرچه زودتر رابطه‌ام را با این دختر قطع کنم.
او که فکر می‌کرد شاید معتاد شده باشم مرا به مرکز مشاوره آرامش پلیس آورد در اینجا با صحبت‌های کارشناس مشاوره فهمیدم چه اشتباهی کرده‌ام و چه خطر بزرگی از بیخ گوشم رد شده است.
حالا می‌فهمم چرا پدرم می‌گفت برای ازدواج باید هوش و حواسم جمع و چشمانم را باز کنم تا یک آدم با خانواده و پاک و اصیل شریک یک عمر سرنوشتم بشود.
اگر پسر خاله‌ام به دادم نمی‌رسید، معلوم نبود چه بدبختی‌ای سرم می‌آمد!
 ***سخن کارشناس
✔انتخاب همسر، باید ها و نبایدها!
درباره این ماجرا نظر یکی از مشاوران مجرب مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی را جویا شدیم.
«طیبه روغنگر» گفت: انتخاب همسر شاید مهم‌ترین انتخاب زندگی باشد که در کنار انتخاب‌های دیگر زندگی، می‌تواند میزان رضایتمندی شما از عمرتان را فراهم کند.
با این حال خیلی وقت‌ها دچار ابهام می‌شویم که بالاخره انتخاب درست چه جور انتخابی است؟
انتخاب همسر همیشه حساس و نیازمند دقت است اما اگر در یکی از 10 موقعیت زیر قرار دارید، این حساسیت برایتان بیشتر هم خواهد بود.
بنابراین بی‌گدار به آب نزنید و مرحله به مرحله با سنجش شرایط آینده پیش بروید.
1- زیبایی خیره کننده 2- پرستیژ و موقعیت اجتماعی ویژه 3- شیفتگی و عشق بی اندازه 4- احساس تنهایی شدید 5- عجله 6- سن پایین 7 شناخت ناقص 8- بحران روحی 9- سرخوشی و هیچان 10- چشم و هم چشمی
روغنگر افزود: پس نباید برای انتخاب همسر شتاب‌زده تصمیم بگیرید چون معمولا ازدواج‌های شتاب‌زده نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت و شایسته است با دقت نظر بیشتری، تصمیم‌گیری شود و بایست این انتخاب با پرس و جو و تحقیق کامل صورت گیرد.
وی تاکید کرد: این گونه آشنایی‌ها بسیار آسان است اما آیا می‌توان با این روش به عشق واقعی دست یافت؟
این آشنایی‌ها با شکست مواجه می‌شود و مشاوران و روانشناسان خانواده بسیار در این زمینه هشدار دادند و به خانواده‌ها توصیه می‌کنند افراد این گونه باهم آشنا نشوند. بهترین روش همان روش استفاده از نظر و مشاوره خانواده و اطرافیان و توجه به اصل مشاوره قبل از ازدواج است.
آنچه دراین ماجرا خواندیم، دختران و پسرانی که بی قید و بند هستند به راحتی با افراد دیگر رابطه برقرار می‌کنند و در آینده نیز این کار را ادامه خواهند داد.
بهترین کاراستفاده از نیروی متخصص در این زمینه است. خوشبختانه ما امروز وجود کارشناسان و مشاوران صاحب نظری فراوانی هستیم که می‌توانند در جهت شناخت واقعی و انتخاب صحیح و راهنمایی در مورد خصوصیات فرد مورد نظر، راهنمای خوبی برای زوجین در انتخاب درست باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.