زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چهار ملوان بلوچ که توسط دزدان دریایی سومالیایی ربوده شده بودند، آزاد و وارد استان شدند.

آزادی ۴ ملوان بلوچ از بند دزدان دریایی سومالیایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری؛ چهار ملوان بلوچ که در سال ١٣٩٤ توسط دزدان دریایی سومالیایی ربوده شده بودند،پس از ورود به استان در فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان و مولوی سلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری قرار گرفتند .

سید دانیال محبی امروز در استقبال از چهار ملوان چابهاری اظهار داشت : این ملوانان، اعضای خدمۀ لنجی هستند که در سال ۱۳۹۴ در گروهی ۲۱ نفره برای صیادی و امرار معاش به آب‌های بین‌المللی رفته بودند، که توسط دزدان دریایی سومالی ربوده شدند و مورد بدترین شکنجه ها قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری های وزارت اطلاعات، بعد از گذشت چهار سال این افراد آزاد و به وطن و آغوش خانواده های خود بازگشتند.

محبی افزود: این توان وزارت اطلاعات دولت جمهوری اسلامی است که با توانایی فنی و اطلاعاتی و هوشمندی، آزادی این ملوانان را به نتیجه رساند چرا که پیدا کردن سرنخهایی از زندانیان در کشوری بیگانه و رایزنی با بعضی از سران آنجا کار پیچیده و سختی است و جای تقدیر و تشکر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.