به هر حال پذیرش توافق FATF به معنای اجازه دادن ورسمیت بخشیدن به سرکشی واشراف کامل غرب به نقل وانقالات بین بنگاه های اقتصادی ایران با سایر دنیاست بنابراین باید منتظر محدودیتهای شدید بانکی وموسسات مالی خود باشیم و این مساله منجر به کاهش قدرت جمهوری اسلامی ایران در حوزه های پولی ومالی خواهد شد. در صورت تصویب وتایید FATF جمهوری اسلامی ایران نمی توان به صورت کامل وبه دلخواه خود از درآمد نفت و ...استفاده کند از این رو باید با هوشمندی کامل در برابرابزارهایی که برای افزایش محدودیت های ما طراحی شده اند حاضر شویم.

شعار مبارزه با تروریسم یک فریب بزرگ برای تحت سلطه درآوردن کشورهایی چون جمهوری اسلامی است/ با تصویب FATF باید منتظر محدودیتهای شدید برای بانک ها  وموسسات مالی خود باشیم

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جعفر قادری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با اشاره به نقشه های دشمن در طراحی کنوانسیون اقدام کار گروه ویژه مالی برای ایران به خبرنگار قدس آنلاین گفت: اقدام مشترک کار گروه ویژه مالی که با عنوان FATF شناخته می شود از جمله طرح های هوشمندانه دنیای غرب برای ایستادگی در برابر جریان های آزادیخواه وکشورهای مستقلی چون جمهوری اسلامی ایران است تا با قفل کردن فعالیت های مالی این کشورها و نهادها آنها را بیش از پیش تحت کنترل های خاص خود قرار دهند.

 وی در تشریح این موضوع بیان داشت: این ابزارهای کنترلی که توسط امریکا وکشورهای هم پیمانش ایجاد شده است با کنترل نقل و انتقالات و جابه جایی منابع مالی کشورهای مورد نظر سعی دارد تا اهداف سیاسی و اقتصادی دنیای غرب را بر کشورهای یاد شده افزایش دهد تا هر روز کشورهای عنوان شده تحت سلطه و نفوذ بیشتر دنیای غرب به خصوص آمریکا قرار بگیرند. موضوع مبارزه با پولشویی و عدم حمایت مالی از تروریسم شوخی بچه گانه ای است که هیچ کس آن را از کشورهایی که خود اصلی ترین حامیان تروریسم جهانی هستند نمی پذیرد. وی افزود: امروزه عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان عربی اش به عنوان بزرگترین حامیان مالی تروریسم تحت لوای آمریکا و با چراغ سبز دنیای غرب به کشتار مردم بیگناه دست می زنند حال چگونه می توان پذیرفت که غرب به دنبال عدم تامین مالی تروریسم باشد؟ از این رو به صورت صریح و شفاف می توان گفت که مبارزه با تروریسم به زعم غرب صادقانه نیست ویک فریب بزرگ برای تحت سلطه درآوردن کشورهایی چون جمهوری اسلامی است.

 قادری با رد ادعای مبارزه با تروریسم از سوی غرب در این معاهده بین المللی خاطر نشان کرد: آنچه دنیای استکباری غرب دنبال می کند افزایش فشارها از راه های مختلف و متفاوت است هر چند که برخی کارشناسان معتقدند پذیرش یا عدم پذیرش این توافق نامه بین المللی در هر دو صورت منجر به افزایش تحریم های بین المللی خواهد شد و نه تنها مشکلات اقتصادی وسیاسی کشور را کاهش نمی دهد بلکه منجر به افزایش آن می شود. بهترین مثال برای این مورد شباهت آن با موضوع برجام است که مذاکره غرب با ایران به بهانه مسائل هسته ای بود  در حالی که دنیای غرب ایمان داشت ایران به دنبال ساخت سلاح های کشتار جمعی نیست اما با استفاده از چنین حربه ای توانایی و جایگاه ایران را نشانه رفت تا منجر به کاهش اقتدار ایران در زمینه های مختلف علمی از جمله مسائل هسته ای و استقلال هسته ای کشور شود، بنابراین نمی توان باور کرد که موضوع مورد اهتمام دنیای غرب  دراین کنوانسیون مبارزه با تروریسم است.

این استاد اقتصاد تصریح کرد: به هر حال ورود یا عدم ورود به این کنوانسیون منجر به افزایش تحریم ها و بهانه جویی های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران خواهد شد اما در نهایت باید به این موضوع اهتمام داشته باشیم که پذیرش این کنوانسیون به معنای بازگذاشتن دست دشمنان و اشراف کلی آنها بر هر نوع نقل و انتقال و جا به جایی مالی خواهد بود که مسلما کشور را با مشکلاتی مواجه می کند.

 قادری با تشریح تفاوت دیدگاه ما با دنیای غرب در تعریف تروریسم به قدس آنلاین گفت: از جمله موضوعاتی که منجر به نپذیرفتن این معاهده می شود تفاوت تعریف تروریسم و تروریست از دید جمهوری اسلامی ایران و دنیای غرب است. آمریکا وهمپیمانانش جریانهای آزادی بخشی همانند حزب الله لبنان، حوثی های یمنی را که از استقلال وتمامیت ارضی خود دفاع می کنند را تروریسم می نامند و سپاه پاسداران را نیز دراین گروه وارد کرده اند در حالی که تعریف ما از تروریسم چیز دیگری است از این رو یکی از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی ودولت توجه به ظرایف این موضوع است تا به گونه ای از آن بیرون بیایند که نه  بهانه ای به دست دنیای غرب بدهند و نه موجب افزایش تحریمهای بین المللی شوند. اینجا هنر مدیریت مسولین ومجلس جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته می شود که نوع مدیریت وبرخورد با چنین موضوعی را چگونه وبا کمترین تبعات به سرانجام می رسانند!

وی در ادامه تبعات پذیرش این معاهده را اینگونه عنوان نمود: به هر حال پذیرش توافق FATF به معنای اجازه دادن ورسمیت بخشیدن به سرکشی واشراف کامل غرب به نقل وانقالات بین بنگاه های اقتصادی ایران با سایر دنیاست. بنابراین باید منتظر محدودیتهای شدید بانکی وموسسات مالی خود باشیم واین مساله منجر به کاهش قدرت جمهوری اسلامی ایران در حوزه های پولی ومالی خواهد شد. در صورت تصویب وتایید FATF جمهوری اسلامی ایران نمی توان به صورت کامل وبه دلخواه خود از درآمد نفت و ...استفاده کند  از این رو باید با هوشمندی کامل در برابرابزارهایی که برای افزایش محدودیت های ما طراحی شده اند حاضر شویم وبه کشورهایی چون آمریکا و همپیمانانش اجازه ندهیم به بهانه عدم شفافیت مالی و پولشویی و تامین مالی تروریسم نقل وانتقال مالی ما را با دنیای خارج تحت کنترل گرفته و تحریمهای بیشتری را علیه ما ایجاد کنند چرا که پذیرش وعضویت دراین کنوانیسون به معنای خود تحریمی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای خود تلقی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.