کرج- رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه این استان یکی از ستادهای پیشرو کشور محسوب می شود گفت: سال گذشته بالغ بر ثبت ۱۰۰ سند افتخار جهت پروژه های مختلف توسط مردم ولایت مدار استان البرز را شاهد بودیم.

استانی پیشرو در بازسازی عتبات هستیم/ثبت ۱۰۰ سند افتخار به نام البرزی ها در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز، سلیمان شکری اظهار کرد: اگر ما در عراق محبوبیتی داریم و حرم های مطهر و مقدس اهل بیت را  با معماری کاملا ایرانی و اسلامی به دست متخصصین ایرانی با کالاها و مصالح ایرانی ساخته می شود مرهون تلاشهای همکاران ما در ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور می باشد که با برنامه ریزی دقیق در حال اجراء پروژه ها در حرمین شریفین به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت هستند.

وی افزود: استان البرز طبق آمار اعلام شده از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به عنوان یکی ازستادهای  پیشرو در امر بازسازی اعتاب مقدسه مطرح است به طوری که در سال قبل بالغ بر ۱۰۰ سند افتخار جهت پروژه های مختلف توسط مردم ولایت مدار استان البرز را شاهد بودیم.

شکری ادامه داد: پروژه صحن حضرت زهرا (س) که از سال ۸۹ طراحی و اجرایی شده را داشتیم که در دو بخش زیارتی و غیر زیارتی در کنار حرم مطهر حضرت علی (ع) فاز اول آن در عید غدیر سال ۹۵ به پایان رسید و امسال به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی تصریح کرد: حرم علوی که پیش از این یکی از کوچک‌ترین حرم ها در عراق بود اکنون به بزرگترین حرم در بین حرمین شریفین مبدل شده است و به عنوان نشان ارادت ایرانیان برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز بیان کرد: در سال ۹۵ ساخت ۶ درب  حرم آقا سید محمد (ع) عموی گرامی امام زمان (عج) و فرزند ارشد امام هادی (ع) که در شهر بلد در مسیر سامرا به کاظمین قرار دارد به ستاد عتبات عالیات استان البرز سپرده شد که با تلاش دوستان در ستادهای کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد وماهدشت مراحل آخر آن در حال انجام است و به زودی رونمایی و جانمایی خواهد شد.

 شکری در ادامه گفت:در سال ۹۶ پروژه صحن حضرت زینب کبری (س) در جوار حرم امام حسین (ع) و لاغرسازی ستون‌های حرم به منظور ترفیع گنبد اباعبدالله(ع) را ستاد عتبات عالیات کشور آغاز کرده است و قرار است به مقدار هفت متر و نیم این گنبد بالاتر رود که این طرح توسط مهندسان ایرانی در حال انجام است.

این مسئول به صحن حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: اولین فاز از اجرای طرح توسعه حرم امام حسین(ع) با زیربنای۱۶۰  هزار مترمربع به عنوان طرحی عظیم در توسعه اعتاب مقدسه به شمار می‌رود که دارای بخش‌های متنوعی همچون شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه است که در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب الرأس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه خواهد بود و تاکنون خاکبرداری این بخش حدود ۲۴۰ هزار مترمکعب پیش رفته است.

وی تصریح کرد: از این پروژه عظیم و ماندگار ۸۵۰ سند افتخار(بابت ۸۵۰  متر مربع) به استان البرز سپرده شده تا مردم عزیز و عاشقان ائمه معصومین در این استان هریک متر مربع آن را  خریداری نموده و سند افتخار را به نام خودشان ویا پدر و مادرشان، به نام خانواده، شهیدان ودرگذشتگان دریافت نمایند  و یا حتی هر مسجد، هر پایگاهی وهر مدرسه ای به صورت گروهی یک یا چند سند دریافت نموده و باقیات صالحاتی برای آخرت خود ذخیره نمایند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز افزود:همچنین ساخت ۴ درب از حرم امامین عسگریین (ع) در سامرا به استان البرز سپرده شده که انشاالله بنا به درخواست ستادهای عتبات شهرستانها جهت ساخت اعلام می شود.  

شکری با تاکید براینکه ستاد عتبات مانند بعضی دفاتر امور خیریه نیست که از مردم پولی دریافت کند گفت: وظیفه سازمانی بنده و همکارانم ارائه گزارش به ملت شریف و جمع آوری هدایا و نذورات مردم و ساماندهی آنها بنا به نیت و نذری که کرده اند است و ارسال آن برای انجام پروژه ها می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.