قدس آنلاین: پروفسور جکی ای رو یینگ؛ برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2015 بر این باور است که برگزاری جایزه مصطفی(ص) امکان برقراری ارتباط با افراد زیادی را به او داده است.

جایزه مصطفی(ص) امکان برقراری ارتباط با افراد زیادی را به من داده است

پروفسور جکی ای  رو یینگ؛ بنیانگذار مؤسسه مهندسی زیستی و فناوری نانو(IBN) سنگاپور و یکی از برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)  2015 در مصاحبه‌­ای با شبکه خبری المیادین از دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) به دلیل گردهم آوردن دانشمندان مختلف از سرتاسر جهان اسلام با هدف بحث و تبادل نظر در قالب برنامه تبادل علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی قدردانی کرد.

وی در این گفت‌وگو اظهار داشت: معلمان و اساتید بسیار خوبی داشتم که همیشه مشوق من بودند. به عقیده من حس شور و اشتیاق به تحقیقات علمیکه بعدها در ادامه مسیر خود بسیار به آن علاقه‌­مند شدم، همواره می‌­تواند تأثیر شگرفی در تحقیقات مورد علاقه شما داشته باشد. امیدوارم کاری که اعضای گروهم انجام داده‌­اند بتواند تأثیر مثبتی در زندگی بشریت داشته باشد. فکرمی‌­کنم تنها عاملی که همیشه من را به سمت انجام کارهای بزرگ سوق داده است، شور و اشتیاق من برای انجام آن کارها بوده است. افراد جوان زیادی را کنار خودم می‌بینم که با من کار میکنند. آن‌ها نیز این شور و اشتیاق را درون خود دارند که همین عامل آنها را از سایر افراد متمایز می‌­کند و به همین دلیل می‌­توانیم در کنار یکدیگر کارهای خارق‌­العاده‌­ای را انجام دهیم.

او در ادامه صحبت های خود افزود: فعالیت خود در زمینه فناوری نانو را در دوران فوق دکتری و در سال 1992 در آلمان آغاز کردم، در آن زمان این رشته بسیار نوپا و جدید بود اما می­‌دانستم که نانو مواد در آینده نزدیک تأثیر به سزایی در زندگی مردم خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد با فعالیت­های تحقیقاتی دنیا آشنایی داشته است اما از دریافت جایزه مصطفی(ص) بسیار شگفت زده شده است چرا که دانشمندان مسلمان عالی رتبه زیادی در مراسم حضور داشته‌­اند که شایسته دریافت این جایزه بوده‌­اند اما از این که سه سال پیش جایزه مصطفی(ص)  به او رسیده است، بسیار مفتخر بوده و احساس فروتنی می‌­کند.

ایشان در صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که تجاری­سازی ایده­ها در زمینه­هایی مثل نانو فناوری زیستی زمان بر بوده و او اکنون بیش از 180 عنوان حق اختراع را به نام خود ثبت کرده است. وی امیدوار است تا با شرکت­های بیشتری وارد مذاکره شود چرا که احساس می­کند تأمین منابع مالی تحقیقات از سوی دولت بسیار هزینه بر بوده بنابراین تأمین سرمایه­گذاری در راستای منافع جامعه اهمیت زیادی دارد.

پروفسور جکی ای رو یینگ بر این باور است که برگزاری جایزه مصطفی(ص)  امکان برقراری ارتباط با افراد زیادی را به او داده است و به گفته او دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) در کنار برگزاری جایزه با هدف تمجید و قدردانی از دانشمندان جهان اسلام، فعالیت‌­های شایان توجه زیادی را از جمله گردهم آوردن دانشمندان مختلف از سرتاسر جهان اسلام با هدف بحث و تبادل نظر در قالب برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) و مسابقه دانش‌­آموزی نور انجام داده است. این دبیرخانه همچنین با دعوت از دانشمندان مسلمان جوان از کشورهای اسلامی به دنبال الهام بخشیدن و تشویق آنها برای ادامه مسیر خود در پژوهش­‌های علمی است.

پروفسور جکی ای رو یینگ در سال 1966 در سنگاپور متولد شد. شاخص‌ترین فعالیت علمی ایشان در زمینه ترکیب مواد و سیستم­های پیشرفته زیستی با ساختار نانویی و ساخت مواد و سیستم‌­های مینیاتوری زیستی با ساختار نانویی می‌­باشد که از جمله کاربرد­های جالب آن می­توان به ساخت «نانو ذرات پلیمری در سیستم­های پاسخ محرک» برای بیماران دیابتی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.