استاندارخراسان رضوی گفت: طبق آمار موجود این استان از جمله قطب های صنایع غذایی و کشاورزی کشور محسوب می شود.

خراسان رضوی از قطب های تولید صنایع غذایی کشور است

به گزارش قدس آنلاین ، علی رضا رشیدیان در حاشیه مراسم آغاز به کار  آزمایشگاه محصولات تراریخته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظر به اینکه خراسان رضوی از قطب های تولیدات کشاورزی و صنایع غذایی کشور است ارتباط شبکه دانشگاه ها با این موسسه و نیز بخش های اجرایی، بسیار مهم است .

وی ادامه داد : وجود آزمایشگاه مربوطه به حفظ سلامت جامعه کمک موثری می کند  همچنین این امر به ارتقا توان و ظرفیت استان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر می انجامد.

رشیدیان گفت : وجود پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با زمینه ها ، امکانات ، محققان و اساتید متخصص و دانشمند در حوزه علوم و صنایع غذایی فرصتی ارزشمند در اختیار استان است که باید از آن در بخش فرآوری مواد و صنایع غذایی بهره برد.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی هم در این زمینه  گفت: با توجه به رشد جمعیت جهان و افزایش دغدغه امنیت غذایی، دولت ها از جمله آمریکا ، چین و استرالیا بر دستکاری ژنتیکی برای تولید غذای بیشتر متمرکز شده اند از این رو موسسه در راستای مأموریت خود نسبت به اخذ مجوز های لازم از سازمان غذا و دارو در زمینه تشخیص محصولات تراریخته  اقدام نمود .

قدیر رجب زاده بیان کرد: ایران وارد کننده محصولات تراریخته به ویژه دانه های روغنی است و این آزمایشگاه با هدف تشخیص محصولات تراریخته و ارائه گزارش به سازمان های نظارتی به عنوان آزمایشگاه همکار فعالیت می کند.

وی  تاکید کرد: به علت نبود تضمین کافی برای ایمنی مواد غذایی تراریخته و از طرفی عدم تایید مضرات احتمالی مصرف این محصولات در مطالعات انجام شده، اجماع نظر در خصوص مزایا یا معایب مصرف این محصولات وجود ندارد و بر این اساس دولت مکلف به برچسب گذاری محصولات تراریخته برای آگاهی بخشی به مصرف کنندگان شده است..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.