قزوین_ مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در اجرای سامانه ثبت طلاق الکترونیکی تلاش می کنیم برای تأمین اعتبار از محل بودجه های جاری اداره کل بهزیستی استان استفاده و اعتبارهایی را هم از سازمان پیگیری کنیم.

اعتبار طرح سامانه ثبت الکترونیکی طلاق از بهزیستی تأمین می شود

علیرضا وارثی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: اتفاق های خوبی در این استان در حال شکل گیری است و با تیم کاهش طلاقی که در استان تشکیل شده امیدواریم شاهد رویدادهای مناسب در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تیم کاهش طلاق در سه شهرستان استان قزوین فعال است، افزود: در سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد سازش بین زوجین صورت گرفته و این نشان دهنده آن است که جای امیدواری وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: باتوجه به اینکه ثبت طلاق در گذشته به صورت دستی اتفاق می افتاد، امیدواریم سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در آینده ای نزدیک در استان راه اندازی شود؛ برای راه اندازی این سامانه، حوزه اجتماعی استان هم به عنوان مشاور و هم در حمایت های مالی در کنار اداره کل بهزیستی بوده و حمایت های بی نظیری را انجام داده است.

وارثی با اشاره به اینکه نحوه فعالیت در سامانه ثبت الکترونیکی طلاق به صورت نرم افزاری است، بیان کرد: اجرای این طرح در شورای اجتماعی استان قزوین تصویب شده است تا با همکاری دادگستری محقق شود که تحقق آن، دستاوردها و نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی به تفاوت سامانه ثبت الکترونیکی طلاق و فعالیت سنتی و دستی اشاره کرد و گفت: مهندسی در سامانه ثبت الکترونیکی طلاق، به روز و اطلاعات آن قابل دسترس تر است؛ در این سامانه می توانیم برای کنترل طلاق برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: در اجرای این طرح ۲۰ الی ۲۵ نفر نیرو لازم است و ۱۸ نفر به صورت رسمی از اداره بهزیستی قزوین معرفی می شوند.

وارثی یادآور شد: آموزش ها و آگاهی بخشی در حوزه طلاق از مهمترین مقوله هایی بوده که باید به خانواده ها ارائه شود و آگاهی خانواده ها در این زمینه بسیار مهم است؛ اگر خانواده ها نسبت به نتایج منفی طلاق آگاهی داشته باشند مسلما نتایج خوبی را در سازش ها شاهد خواهیم بود.

وی مطرح کرد: در اجرای سامانه ثبت طلاق الکترونیکی تلاش می کنیم برای تأمین اعتبار از محل بودجه های جاری اداره کل بهزیستی استان استفاده و اعتبارهایی را هم از سازمان پیگیری کنیم؛ در حال حاضر ساختمان سامانه ثبت طلاق الکترونیک را تحویل گرفته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.