قدس آنلاین: با نزدیک شدن به عید سعید فطر سینماها اکران تازه‌ای را پس از اکران نوروز آغاز خواهد کرد که طی آن هفت فیلم به نمایش درخواهد آمد که دو گزینه از میان آن محصول سال‌های گذشته هستند.

اکران ویژه عید فطر در انتظار فیلم‌های جدید

به گزارش قدس آنلاین، اسامی فیلم‌هایی که قرار است در اکران ویژه عید فطر روی پرده بروند در حالی اعلام شده است که برخلاف انتظار خبری از فیلم‌هایی که پیش بینی می‌شد در  این ایام اکران شوند، نیست.  به ویژه که این دوره اکران و با وجود فصل تابستان موقعیت و ظرفیت خوبی برای فروش فیلم‌ها دارد. ضمن اینکه در جشنواره سی و ششم نیز فیلم‌هایی به نمایش درآمد که پیش بینی می‌شد از فروش خوبی برخوردار باشند، اما در این لیست حضور ندارند. 

با این حال هفت فیلم سینمایی «در وجه حامل»، «دلم می‌خواد»، «دشمن زن»، «دارکوب»، «خاله قورباغه»، «لازانیا» و «شماره 17 سهیلا» جایگزین فیلم‌های اکران نوروز می‌شوند و به زودی اکران خود را آغاز می‌کنند.

«دلم می‌خواد» فیلمی به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا است که فیلمنامه آن توسط امید سهرابی نگاشته شده و تهیه‌کنندگی آن برعهده علی تقی‌پور بوده و محصول سال ۹۲ است. این فیلم قرار است پس از گذشت ۵ سال به سرگروهی گروه زندگی و پس از فیلم «ناخواسته» به روی پرده سینماها برود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است؛ بهرام فرزانه نویسنده‌ای است که مدت‌هاست نمی‌تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می‌شود که او را به رقص می‌آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می‌انگیزد. در این فیلم رضا کیانیان، مهناز افشار، محمدرضا گلزار، آرمینه زیتونچیان، رضا بهبودی، ندا مقصودی، پیام دهکردی، صابر ابر، رؤیا نونهالی، علی سرابی، بهناز جعفری، فرزین صابونی، سحردولتشاهی، احمد ساعتچیان و مریم بوبانی به ایفای نقش می‌پردازند.

اکران فیلم سینمایی «در وجه حامل» که دومین اثر بلند بهمن کامیار در مقام کارگردان است، از عید فطر با سرگروهی سینما جوان در سینماهای تهران و شهرستان‌ها آغاز خواهد شد. پخش این فیلم را خانه فیلم به مدیریت سعید خانی برعهده دارد و قرار است به جای «آن سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی به روی پرده برود. «در وجه حامل» اثری اجتماعی است که فیلمنامه آن را نیز کامیار به نگارش درآورده و داستان آن روایتگر زندگی زنی به نام مهری است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می‌شود و در پی حل آن است. ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، ایرج سنجری، احسان امانی، رویا جاوید نیا، معصومه رحمانی، بابک بهشاد، جواد زیتونی، بیژن افشار، میثاق جمشیدی، مژده دایی، سید وحید منافی، مهدی میری، پاوان افسر، اکبر مددی مهر، غلامحسین عباسی، مهران آتش زا، فرزاد سینا، شهرزاد بخشی، مهران فراهانی، فاطمه بابایی، رضوان جعفری، حمیدرضا خسرویون با حضور محسن کیایی و رعنا آزادی ور در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

«دارکوب» می‌آید

فیلم سینمایی «دارکوب» سومین ساخته بلند سینمایی بهروز شعیبی به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی نیز در گروه سینمایی استقلال و به جای فیلم «خجالت نکش» اکران عمومی می‌شود. این فیلم در سی و ششمین جشنواره فجر نامزد دریافت ۱۰ سیمرغ بلورین شد و توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای سارا بهرامی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی جمشید هاشم پور دریافت کند. در خلاصه داستان «دارکوب» آمده: هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت می‌بری اما اون درها رو بسته و تنهایی رو جای تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی تنها شدی. عزیزانت رو می‌بینی و دوستشون داری ولی همه تو رو انکار می‌کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایی باتلاقه… مهناز افشار، سارا بهرامی، جمشید هاشم ‌پور، هادی حجازی ‌فر، طوفان مهردادیان، نگار عابدی، شادی کرم‌رودی، ثریا حلی، آتیه جاوید، علیرضا کی‌منش، ندا عقیقی و امین حیایی بازیگران فیلم هستند که به معضلات اعتیاد بخصوص اعتیاد زنان می‌پردازد.

«شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه کنندگی سیدامیر سیدزاده که پیش از این در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان و سینماگران قرار گرفت، قرار است در سرگروه کوروش پس از فیلم «خوک» به روی پرده برود. زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، احسان امانی، فریدون محرابی و حکیمه فیوجی بازیگران فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» هستند. این فیلم روایت‌کننده داستان دختری میانسال است که زمان ازدواج او به تأخیر افتاده و با توجه به مشکل ژنتیکی که دارد در تلاش است که هر چه سریع‌تر ازدواج کند تا بچه‌دار شود.

فیلم سینمایی عروسکی – موزیکال «خاله قورباغه» به کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور در گروه سینمایی آزادی و پس از فیلم «چهارراه استانبول» به روی پرده می‌رود. «خاله قورباغه» داستان عروسکی به همین نام است که سال‌ها قبل در فیلم سینمایی گلنار درخشیده بود. خاله قورباغه فضای کاملاً فانتزی دارد که عروسک‌های آن را مرضیه محبوب، آماده کرده است. مهمترین شاخصه «خاله قورباغه»، توجه آن به فرهنگ ایرانی در تولید فضای موزیکال و آموزش‌های کودکانه است. این فیلم عروسکی و موزیکال تلاش کرده است در کنار ایجاد فضایی شاد برای کودکان، آن‌ها را با مفاهیم خانواده، رابطه نزدیک مادربزرگ‌ها و نوه‌ها و همچنین همکاری جمعی در حل مشکلات آشنا کند. تهیه‌کننده این فیلم تلاش زیادی کرد تا فیلم را در اکران نوروزی قرار دهد اما سرانجام فیلم انیمیشن «فیلشاه» موفق به کسب اکران نوروزی شد.

«لازانیا» را حسین قناعت کارگردانی کرده و احمد احمدی تهیه کننده کار است. قرار است این فیلم در سرگروه ایران پس از «عصبانی نیستم» به روی پرده سینماها برود. «لازانیا» یک کمدی پربازیگر برای اکران امسال است و جواد رضویان پس از گذشت سال ها دوری از سینما با نقش تازه در این فیلم کمدی حضور پیدا کرده است. جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی، بهنوش بختیاری، نفیسه روشن، رضا ناجی، پارسیا شکوری، یوسف صیادی، اصغر سمسارزاده، ساعدهدایتی، رضا رویگری، عباس محبوب، محمد شیری، علی کاظمی، آرین خلج، رضا ریاحی، اردشیر کاظمی، احمد یاوری، شاد، سپهر سهرابی، قباد شاهپوری، مهدی حدادی، محمد رضا عرب، حسین روزبه، علی بیک، امیر علی صالح، امیر علی محمودی، رادین صانعی، نعیم شیخ محبوبی، پارسا نژادآذر و یوسف تیموری بازیگران این فیلم سینمایی هستند. هنوز داستانی از این فیلم اعلام نشده است.

«تگزاس»همچنان می‌فروشد

«دشمن زن» تازه‌ترین محصول مؤسسه پویافیلم و اولین فیلم بلند کریم امینی از ۲۳ خردادماه در گروه سینمایی ماندانا و بعد از فیلم «تگزاس» روی پرده خواهد رفت. سام درخشانی، گوهر خیراندیش، بهاره کیان‌افشار، بهرنگ علوی، الناز حبیبی، مریم سعادت، مونا شناس و با حضور امیرحسین آرمان و سیروس همتی از جمله بازیگران این فیلم هستند. «دشمن زن» یک کمدی، رمانتیک است و با نگاهی طنازانه، نقدی دارد به جریان‌های فمینیستی موجود در جامعه! در خلاصه داستان این فیلم آمده: چرا هرچی دشمن زنه بعد از یه مدت تو زرد از آب در میاد و میشه مدافع سرسخت حقوق زنان!

با توجه به تعطیلی‌های سینما در هفته گذشته جدول فروش این هفته تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته و فیلم‌های «تگزاس»، «خجالت نکش» و «چهارراه استانبول» به ترتیب در رده اول تا سوم جدول فروش هفتگی قرار دارند و «تگزاس» با فروش 9 میلیاردی در صدر جدول قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.