شماره پنجم ماهنامه «اندیشه نامه» در ۱۵۶ صفحه و با پرونده‌ ویژه ای در زمینه علل مخالفت با طرح تمدن نوین اسلامی به پیشخوان مطبوعات کشور آمد.

شماره پنجم «اندیشه نامه» منتشرشد

به گزارش قدس آنلاین، اندیشه نامه، ماهنامه حوزه فرهنگ وعلوم انسانی است که به همت موسسه مطبوعاتی قدس فعالیت میکند و در بخش «ارجنامه» این شماره به پاس پژوهشهای مسعود درخشان در زمینۀ اقتصاد بر پایۀ مبانی دینی، با انتشار مطالبی از وی تقدیر شده است.
در بخش گزارش، به برخی زوایای کمتر بررسی شده در منظومه فکری شهید مطهری نگاه شده است و در پرونده سینمای این شماره به بررسی وضعیت هنر دینی با نگاهی به تلاشهای مرحوم محمد مددپور در راستای اعتلای هنر قدسی پرداخته شده است.
همچنین در بخش جامعه اسلامی درباره تحقق کامل «عدالت اجتماعی» در بستر انقلاب اسلامی، مطالبی آمده است، همچنین بخش «تمدن اسلامی»   این شماره از اندیشه نامه به این پرسش پرداخته که «چرا راه تقابل باغرب ازمجرای احیای تمدن اسلامی می‌گذرد؟»
درپنجمین شماره این ماهنامه در پرونده تاریخ به  بهانه سال حمایت از کالای ایرانی، نگاهی به تلاش های صورت گرفته برای احیا و تقویت اقتصاد ملی ایران شده است. در بخش کتاب گشت، به بررسی چالش‌های موجود بر سر راه حوزۀ ادبیات پایداری پرداخته شده و مهمترین آثار این حوزه را معرفی شده اند.
این شماره مشتمل بر گفتارها و نوشتارهایی از موسی نجفی، جمیله علم الهدی، عبدالحسین خسروپناه محمد رجبی دوانی، هوشنگ جاوید، بهروز فرنو، سیدعباس نبوی، محمدرضا شفیعی فر، مصطفی ملکوتیان، حمید صالحی و محمدحسین جمشیدی، مهدی جمشیدی، محسن پرویز، محمدحسین متولی امامی وعلی ذوعلم در موضوعات یاد شده است.
موسسه فرهنگی قدس، نهاد مطبوعاتی آستان قدس رضوی است که با انتشار روزنامه سراسری قدس، ماهنامه زائر، پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین فارسی و عربی از سال ۱۳۶۶ تاکنون به فعالیت مشغول است و اندیشه نامه، محصول رسانه ای این موسسه با رویکرد اندیشه و مخاطب نخبگانی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.