گیلان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: ۱۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۲۶۶ پروژه تامین و تقویت آب شرب گیلان مصوب شده است.

اجرای ۲۶۶ پروژه تامین آب شرب روستایی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی گیلان ،محبعلی رنج ور ،با بیان اینکه ۲۶۶ پروژه تامین و تقویت آب شرب روستایی گیلان در سال جاری در دست اجراست،اظهار کرد: ۱۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این تعداد پروژه مصوب شده که تاکنون ۷۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزود: با بهره برداری کامل از این پروژه ها ۸۵ هزار خانوار در ۴۵۰ روستای استان از کمیت و کیفیت مناسب آب آشامیدنی برخوردار میشوند.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به این روستاها یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع در حال اجراست، تصریح کرد: تا پایان سال جاری با توجه به میزان اعتباری که تخصیص می یابد، تعدادی از این پروژه ها به بهره برداری می رسند.

این مقام مسئول یادآور شد:تلاش ما بر آن است بین ۲ الی ۳ درصد به شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب افزوده شود.

رنج ور، با بیان اینکه در زمان حاضر ۲۸۶ هزار و ۶۶۸ مشترک روستایی استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی برخوردارند،خاطرنشان کرد: گیلان دارای ۲ هزار و ۵۷۱ روستاست که از این تعداد،یک هزار و ۷۸۱ روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه آب شرب این روستاها توسط ۴۰۲ حلقه چاه و ۵۵۱ دهنه چشمه در حال تامین است، گفت:طول خطوط آبرسانی این روستاها ۲۲ هزار کیلومتر و حجم مخازن ذخیره و تعدیل فشار هم ۱۴۱ هزار مترمکعب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.