ساری- مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران از وجود ۴۳۲ پروژه نیمه کاره آبرسانی در استان خبر داد.

بیش از ۴۰۰ پروژه نیمه کاره آبرسانی در مازندران وجود دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید عبدالهی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در استانداری مازندران اظهار کرد: برای اتمام پروژه های نیمه کاره، ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: همه روستاهایی که پروژه نیمه کاره دارند، با تنش آبی مواجه بوده و میزان تنش آب شان، سطح بندی شده است.

عبدالهی یادآور شد: ۵۵ میلیارد تومان برای کاهش تنش های آبی در این روستاها اختصاص یافته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: طی سالهای گذشته ۱۶۰ پروژه نیمه کاره با برخورداری ۴۹۶ روستا به بهره برداری رسید ولی همچنان نیازهای آبی استان موجب می شود پروژه های جدید نیز تعریف شود.

آب قیمت ندارد

عبدالهی هزینه های تولید آب را ۱۵ تا ۴۰هزار ریال اعلام و ادامه داد: آب تولیدی تنها با قیمت ۲ هزار ریال به مردم عرضه می شود که این اختلاف هزینه تولید تا مصرف، منطقی نیست.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران در رابطه با مشکل کمبود آب در منطقه تلمادره ساری خاطرنشان کرد: چاه موجود برای شرب و کشاورزی احداث که پاسخگوی نیاز منطقه نبود و با ایجاد چاه جدید درصدد حل مشکل هستیم.

عبدالهی با اشاره به اینکه ۴۲ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند، گفت: با جمعیت شناور و فصلی، میزان جمعیت روستاها به ۵۰ درصد می رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران با بیان اینکه مازندران بعنوان سومین استان از نظر جمعیت روستایی است، افزود: از ۲۴۰۰ روستای بیش از ۲۰ خانوار، ۱۶۵۰ روستا تحت پوشش هستند.

عبدالهی خاطرنشان کرد: بهره مندی آب شرب روستایی دراستان را از ۶۸ درصد به ۷۴ درصد رساندیم که به میانگین کشوری نزدیک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.